Ce însemnă, de fapt, cuvintele Pepsi, Google sau Starbucks. Povestea din spatele celor mai cunoscute branduri

NewMoney 07/06/2018 | 16:20 Ştiri
Ce însemnă, de fapt, cuvintele Pepsi, Google sau Starbucks. Povestea din spatele celor mai cunoscute branduri

Marile companii caută întotdeauna nume cât mai ușor de pronunțat și care să rămână întipărite în mintea potențialilor clienți, dar procesul prin care se ajunge la aceste denumiri nu are întotdeauna o logică. Business Insider a compus o listă a celor mai interesante povești de acest fel, iar multe dintre acestea sunt populare și în România.

1. Pepsi

Inventatorul Pepsi, Caleb Davis Bradham, a vrut inițial să devină medic, dar în urma unor probleme de familie a părăsit școala medicală și a devenit farmacist, potrivit site-ului companiei.

Invenția sa inițială, cunoscută sub numele de „Brad’s Drink” (Băutura lui Brad, n.r.), a fost făcută dintr-un amestec de zahăr, apă, caramel, ulei de lamaie și nucșoară. Trei ani mai târziu, Bradham și-a redenumit băutura, despre care a spunea că ajută digestia, în „Pepsi-Cola”, luată din cuvântul dispepsie (dyspepsia în engleză, n.r.), care înseamnă indigestie.

Citiți și: Cine este românul care verifică și avizează noul cod de construcții al New York-ului

2. Google

Numele Google a apărut în urma unei sesiuni de brainstorming de la Universitatea Stanford. Fondatorul Larry Page căuta idei pentru un site care să indexeze o cantitate uriașă de date e alături de mai mulți studenți.

Una dintre sugestii a fost „googolplex” unul dintre cele mai mari existente. Numele „Google” a apărut după ce unul dintre studenți l-a pronunțat greșit, iar Page și-a înregistrat apoi compania cu acest nume.

3. McDonald’s

Raymond Kroc, fondatorul companiei McDonald’s, era un vânzător de automate pentru milkshake în momentul în care i-a întâlnit pe frații Dick și Mac McDonald, care dețineau un restaurant care vindea burgeri în San Bernardino, California.

Frații McDonald au cumpărat mai multe aparate de la Kroc, care a fost atât de impresionat de burgerii lor încât a devenit agentul lor și a deschis restaurante în toată America, potrivit Time. Câțiva ani mai târziu, el a cumpărat brandul McDonald’s.

4. Rolex

Hans Wilsdorf, fondatorul companiei Rolex, căuta un nume pentru compania sa care să poată fi spus în orice limbă, potivit Business Insider.

„Am incercat sa combinam literele alfabetului in toate modurile posibile. Așa am ajuns la o listă cu sute de nume, dar nici unul dintre ele nu mi s-a părut potrivit. Într-o dimineață, în timp ce mergeam cu trăsura prin Londra, un duh mi-a șoptit „Rolex” în ureche”.

5. Zara

Fondatorul Zara, Amancio Ortega, dorea inițial ca numele companiei să fie Zorba, după filmul „Zorba Grecul” din 1964. Dar această idee nu a ținut mult.

Primul magazin, care a fost deschis în La Coruña în 1975, se afla în apropierea unui bar numit Zorba, scrie The New York Times. Ortega făcuse deja matrițele pentru logo-ul firmei sale, când proprietarul barului i-a spus că este prea deruntant ca amândoi să aibă același nume.

În cele din urmă, Ortega s-a apucat să rearanjeze literele cuvântului pentru a forma cel mai apropiat cuvânt de numele inițial și așa a rezultat Zara.

Citiți și: Elon Musk ar putea fi îndepărtat din funcția de președinte al Tesla. Un fond de investiții de 1.000 de miliarde de dolari i-a pus gând rău

6. Häagen-Dazs

Reuben Mattus, imigrant evreu din Polonia, și-a numit compania de înghețată Häagen-Dazs ca o modalitate de a aduce un omagiu Danemarcei, potrivit unui interviu acordat publicației de știri evreiești Tablet Magazine. Dar, în realitate, numele nu înseamnă nimic.

„Singura țară care a salvat evreii în timpul celui de-al doilea război mondial a fost Danemarca, așa că am pus un nume danez complet fictiv și l-am înregistrat. Häagen-Dazs nu înseamnă nimic, dar atrage atenția, mai ales că are și tremă„, a spus Mattus.

7. Starbucks

Într-un interviu acordat The Seattle Times, cofondatorul Starbucks, Gordon Bowker, a povestit despre cum au ajuns pe nume. La început, treceau printr-o listă de cuvinte începând cu „st” deoarece credeau că acestea au cel mai mare impact.

„Cineva a venit cu o veche hartă minieră a zonei Cascade și a Muntelui Rainier, unde existat un vechi oraș minier numit Starbo. De îndată ce am văzut Starbo pe hartă, mi-am amintit imediat de secundul lui Melville din Moby-Dick (numit Starbuck, n.r.)”.

8. Nike

Când a fost fondată în 1964, compania purta numele Blue Ribbon Sports și a preluat numele Nike abia 7 ani mai târziu. Cofondatorii, antrenorul de atletism Bill Bowerman și alergătorul Phil Knight, voiau să pună companiei numele „Dimension 6”, daru au fost convinși să se răzgândească de primul angajat pe care l-au avut, care le-a sugerat numele Nike, de la zeița victoriei în cultura greacă.

Citiți și: Care este orașul din România cu cele mai scumpe apartamente, unde metrul pătrat a depășit 1.500 de euro

9. Lululemon

Lululemon nu este o companie cunoscută în România, însă povestea ei este interesantă. Fondatorul Chip Wilson, a hotărât să ofere această denumire brandului de echipament pentru yoga deoarece credea că japonezii nu ar fi putut să-l pronunțe, fapt ce ar spori popularitatea mărcii în această țară.

„Credeam că o firmă de marketing japoneză nu ar încerca să creeze un brand cu nume nord-american care conține litera „L”, deoarece sunetul nu există în fonetica japoneză. Prin includerea unui „L” în nume se credea că japonezii ar considera numele în mod inerent nord-american și autentic. În esență, numele „Lululemon” nu reprezintă nimic altceva dect faptul că are trei de „L” în el. Nimic mai mult și nimic mai puțin”, scria Wilson în 2009 pe site-ul companiei.


Foto: Hepta/Mediafax