Ion Țiriac: Decizia e complet ruptă de realitate. Ministerului Transporturilor compromite proiectele de interes public ale Fundației Ion Țiriac

NewMoney 14/01/2019 | 13:10 Ştiri
Ion Țiriac: Decizia e complet ruptă de realitate. Ministerului Transporturilor compromite proiectele de interes public ale Fundației Ion Țiriac

Ion Țiriac recționeaeză după ce Ministerul Transporturilor a prezentat recent proiectul de construcție a căii ferate Gara de Nord – Aeroport Otopeni și spune va fi obligat să închidă patinoarul și sala de gimnastică pe care fundația sa le-a construit în Otopeni. 

„Decizia complet ruptă de realitate a Ministerului Transporturilor de a construi o cale ferată care să lege Gara de Nord de Aeroportul Internaţional ”Henri Coandă” va obliga Fundația Ion Țiriac să renunțe la două proiecte non-profit majore, de interes național, derulate în orașul Otopeni”, transmite Țiriac într-un comunicat.

Țiriac spune că proximitatea actualului traseu propus de oficialii de la Ministerul Transporturilor va face imposibilă continuarea activității, în condiții optime, a patinoarului și a sălii de gimnastică, care se află în aceeași clădire .

De asemenea, calea ferată ar urma să traverseze și terenul pe care Țiriac vrea să construiască o universitate cu specializări în business, IT și sport, proiect în valoare de 300 de milioane de euro, aflat „în stadii avansate de concretizare”. „Proiectul universității este, de asemenea, compromis de această nouă cale ferată care ar urma să traverseze campusul într-un mod care l-ar face complet inutilizabil, atât din perspectiva accesibilității, cât și din cea fonică”.

Miliardarul susține că linia de cale ferată care să lege aeroportul de oraș nu este o condiție obligatorie din partea UEFA pentru organizarea meciurilor la CE 2020, așa cum susine Guvernul, chiar că proiectul căii ferate Gara de Nord – Aeroportul Otopenii este inutil și recomandă Ministerului Transporturilor să se concentreze pe construcția liniei de metrou. Țiriac este de părere că proiectul ar putea nici să nu fie gata până la începerea Campionatului European din 2020, ceea ce ar face această cale ferată inutilă.

„Dezideratul de a finaliza acest obiectiv de investiții până în anul 2020 ni se pare unul fantomatic având în vedere durata medie de implementare a proiectelor majore de investiții în România. De multe ori reușim să ne împotmolim, ani de zile, în implementarea unor proiecte mai simpliste decât acesta”, spune el.

„Toate aceste argumente indică faptul că proiectul căii ferate care să lege Gara de Nord de Aeroportul Internaţional ”Henri Coandă” este unul inutil pentru România”, este concluzia lui Ion Țiriac.

Gică Popescu, consilier al premierului pentru Euro-2020, a anunțat, marţi, că autorizaţia de construcţie pentru linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroportul Internaţional Otopeni este aproape de a fi emisă. Fostul fotbalist spune că linia va fi gata la timp, iar trenul va parcurge traseul în 16 minute. „Ne facem de mare râs, ne facem de băşcălie” dacă nu va fi gata, a adăugat Popescu, potriit News.ro.

„Nu ştiu dacă s-a obţinut, dar suntem foarte aproape cu obţinerea autorizaţiei de construcţie. Pe durata anului care a început, aproape se vor finaliza lucrările. Lucrările vor dura opt luni. Existră şi proiectul, există şi traseul. Va fi suprateran. Trebuie să mergem la Euro pe calea ferată, să fie gata în mai 2020. Trebuie să avem mai multe posibilităţi de a scoate oamenii din aeroport şi de a-i duce către Bucureşti. Ne facem de mare râs, nu de râs (n.r. – dacă nu e gata), de băşcălie ne facem. Primăria Capitalei este pregătită cu autobuze, există un plan de mobilitate. Nu ştim ce echipe vor veni la Bucureşti, dar noi trebuie să fim pregătiţi pentru scenariul cel mai negativ sau cel mai pretenţios din punct de vedere al suporterilor care vor veni la Bucureşti. Când ei îşi vor lua bagajele şi vor ieşi în sala de aşteptare vor dori să găsească aceeaşi infrastructură ca în ţara lor, tren, metrou – nu-l avem, că nu toate aeroporturile îl au, puţine au şi metrou – autobuze. Dacă vom face calea ferată ne vom prezenta foarte bine din punct de vedere al transportului. Vor exista cred două staţii (n.r. – între aeroport şi Bucureşti). Se va face 16 minute de la aeroportul Otopeni până la gara centrală. Va fi folosit şi aeroportul Băneasa”, a declarat Poepscu, la Digi Sport.

Comunicatul integral:

 


Foto: Mediafax