Infractorii din online au lansat deja propriile ”campanii promoţionale”, folosindu-se de imaginea unor branduri cu renume în România

Andrei Dumitru 09/11/2021 | 12:53 Ştiri
Infractorii din online au lansat deja propriile ”campanii promoţionale”, folosindu-se de imaginea unor branduri cu renume în România

Infractorii din online au lansat deja propriile „campanii promoţionale”, folosindu-se de imaginea unor branduri cu renume în România. precum Rompetrol, Profi România sau Compania Naţională Poşta Română, însă nu este exclus ca aceştia să extindă numărul de organizaţii a căror identitate vizuală este folosită în atacuri, avertizează experţii Directoratului Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC).

„Ne apropiem cu rapiditate de perioada reducerilor specifice #BlackFriday, iar infractorii din online au lansat deja propriile ‘campanii promoţionale’, folosindu-se de imaginea unor branduri cu renume în România. Sub pretextul posibilităţii de a câştiga un premiu sau un voucher de cumpărături, utilizatori din România primesc (pe social media sau aplicaţii de mesagerie) mesaje cu linkuri către site-uri compromise unde se prezintă oferte promoţionale false. Echipa Directoratului a primit notificări cu privire la existenţa unor astfel de tentative de la utilizatori care au realizat că este vorba despre o păcăleală şi a luat imediat măsurile necesare închiderii lor. Cu toate acestea, atacatorii pun în funcţiune noi site-uri care găzduiesc astfel de iniţiative frauduloase aproape zilnic. Momentan metoda foloseşte imaginea de brand a unor companii precum Rompetrol, Profi Romania sau Compania Naţională Poşta Română, însă nu este exclus ca atacatorii să extindă numărul de organizaţii a căror identitate vizuală este folosită în atacuri”, semnalează specialiştii DNSC pe pagina de Facebook a instituţiei.