Indiferent de industrie, pandemia a schimbat modul în care afacerile funcționeză. Care sunt așteptările pentru 2021?

NewMoney 30/12/2020 | 14:10 Ştiri
Indiferent de industrie, pandemia a schimbat modul în care afacerile funcționeză. Care sunt așteptările pentru 2021?

Cum va fi 2021 pentru anumite industrii și când se va putea vorbi de ”normalitatea pe care o cunoșteam înainte de pandemie”? Răspunsul vine de la câțiva manageri de companii.  

”Traversăm încă o perioadă a schimbărilor atât la nivelul afacerilor, dar și în ceea ce privește mentalul colectiv și felul în care cumpărătorii și-au transformat și adaptat obiceiurile de achiziție. Consider că primul semestru al anului 2021 va fi încă dominat de incertitudine, însă vom putea observa și un proces de revenire treptată. Desigur, este foarte puțin probabil ca lucrurile să se reîntoarcă la normalitatea pe care o cunoșteam înainte de pandemie, dar acest lucru vine și cu o serie de provocări atipice pe care le putem privi ca niște beneficii: accelerarea procesului de digitalizare, identificarea mai rapidă și eficientă a soluțiilor de comunicare și interacțiune online, dar și a soluțiilor de eficientizare, tehnologie și inteligență artificială”, consideră Daniel Popa, Country Manager Reyaners Aluminium România. Potrivit acestuia, ”evoluția imprevizibilă a pandemiei, dar și efectele produse de răspunsurile guvernamentale la acest context, sunt factori ce au determinat adaptarea strategiei de funcționare din aproape în aproape”.

”Monitorizăm și analizăm evoluția cererii pentru a susține continuitatea activității, ne ajustăm în permanență activitățile de producție pentru a nu destabiliza lanțul valoric, dar mai ales prioritizăm sănătatea angajaților, clienților și partenerilor noștri”, punctează Popa.

Și Mircea Turdean, director general al producătorului de cosmetice Farmec este de părere că pandemia globală a schimbat modul în care business-urile acționează, atât în termeni de producție și livrare către consumatori, cât și în termeni de produse oferite. ”Segmentul de cosmetice a avut de suferit la fel ca toate industriile FMCG. În 2020, comportamentele și tendințele de consum au fost într-o continuă schimbare. Astfel, s-au redus cheltuielile pentru cumpărăturile neesențiale și  s-a pus accent pe calitate vs. cantitate, trend care va continua și în 2021. Segmentul de e-commerce a dovedit că este din ce în ce mai important, mulți jucători  alegând să intre sau să își consolideze prezența pe canalele online. Din acest motiv, și noi continuăm să investim în îmbunătățirea platformei digitale, ale cărei vânzări s-au dublat anul acesta”, detaliază Turdean.

De asemenea, acesta mai spune că una dintre cele mai mai mari provocări va fi în a oferi consumatorilor o experiență de shopping cât mai plăcută și eficientă, în 2020 fiind resimțită lipsa experienței din magazinele fizice. ”Revenirea la shopping-ul offline și la interacțiunea fizică cu produsul, în siguranță, este esențială pentru clienți și, de asemenea, pentru branduri. Consider că mesajele de comunicare ale unui brand trebuie să continue și în 2021 să aibă în focus importanța grijii și responsabilității față de cei din jurul nostru. Va fi un an plin de provocări pentru industrie, în care vom continua să ne adaptăm pentru a răspunde nevoilor consumatorilor”, subliniază Mircea Turdean.

O altă industrie care s-a confruntat cu provocări este cea care are legătură cu retailul de mobilier. ”2020 a fost un an care ne-a dat emoții, în special din cauza celor două luni în care am avut toate magazinele fizice închise. Am reușit să încheiem anul financiar în creștere față de anul precedent și am avut chiar cele mai bune rezultate de când am intrat pe piața din România. Este greu de spus ce se va întâmpla în anul 2021, dar suntem optimiști. În 2021 ne dorim să continuăm investițiile și să deschidem magazine noi, iar aici suntem condiționați de existența spațiilor de retail disponibile.  Apoi, avem multe obiective de durabilitate, atât în ceea ce privește produsele noastre și materialele din care sunt făcute, cât și partea logistică. Vrem să fim pregătiți pentru momentul în care pandemia se va sfârși”, spune și Alex Bratu, Country Manager JYSK Romania si Bulgaria. Compania pe care o conduce în plan local și în Bulgaria va implementa în 2021 noi servicii prin care clienții pot comanda și ridica produsele, pe lângă cele pe care le are deja – magazinele fizice, magazinul online, rezervă online și ridică din magazin.

”O altă schimbare este reprezentată de comportamentul clienților în timpul cumpărăturilor. Acum, din ce în ce mai mulți clienți vor să intre în magazin, să găsească repede produsele pe care le doresc și să plece.  Nu mai vor să petreacă atât de mult timp la cumpărături. Iar noi trebuie să le oferim informațiile de care au nevoie, astfel încât procesul de achiziție să fie rapid și fără obstacole”, adaugă Bratu.