În 2019, City Grill ar putea face pasul în afara Bucureștiului. Care sunt planurile

Cristina Dobreanu 09/10/2018 | 09:47 Ştiri
În 2019, City Grill ar putea face pasul în afara Bucureștiului. Care sunt planurile

Grupul City Grill estimează pentru 2018 afaceri de peste 36 de milioane de euro și are în plan ca anul viitor să se extindă cu încă două unități. Dar 2019 ar putea însemna pentru lanțul bucureștean de restaurante și primul pas în afara Capitalei.

Acest articol a apărut în numărul 50 (8 – 21 octombrie) al revistei NewMoney

„Încheiem anul cu 19 unități. Mizăm pe două unități noi în 2019, deschise sub bran­durile Hanu’ Berarilor și Trattoria Buongiorno“, spune Daniel Mischie, cel care a preluat de aproape un an rolul de CEO al grupului City Grill de la Dragoș Petrescu, care a devenit președintele lanțului de restaurante. Cei doi sunt parteneri în business încă de la începuturile City Grill, în 2004. Cu toate că se ferește să dea detalii, Daniel Mischie punctează că, deși prioritatea grupului rămâne Capitala, City Grill se uită și la oportunitatea de a deschide unități și în alte orașe. „Facem cercetări și în Oradea, Cluj-Napoca, Timișoara și Iași. Căutăm proprietari de restaurante care vor să vină cu businessul lor sub umbrela City Grill și să beneficieze de sinergia și know-how-ul grupului“, explică CEO-ul grupului.

UN GRUP REGIONAL. De altfel, Dragoș Petrescu indica încă de anul trecut Clujul și Timișoara printre orașele „cu foarte mare potențial“ în care grupul ar dori să se dezvolte, dar și faptul că brandul Trattoria Buongiorno (unul dintre cele șapte din portofoliul grupului) ar trebui să ajungă la circa 25 de unități până în 2025, și chiar îl vedea „exportat“ în capitala Austriei. Pe o piață locală extrem de fragmentată, unde lanțurile mari de restaurante autohtone pot fi numărate pe degete, puține sunt cele care s-au încumetat să se extindă puternic și în afara zonei unde au fost înființate. Iar Bucureștiul continuă să rămână principalul pol de atracție pentru proprietarii de restaurante. Mărturie în acest sens stau și cifrele. Valoarea totală anuală a pieței de mâncare gătită din București, Timișoara, Cluj-Napoca, Brașov și Iași este de 7,24 de miliarde de lei (1,6 miliarde de euro), potrivit unui studiu al Hospitality Culture Institute. Bucureștiul mușcă o felie generoasă, cu peste 67% din această sumă, adică 4,89 miliarde de lei (puțin peste un miliard de euro). Din totalul acestei piețe, aproximativ 46% este reprezentată de segmentul restaurantelor standard, cu mese (sitting).

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.
← Close