Grupul L’Oréal tocmai și-a lansat programul de sustenabilitate pentru următorii zece ani

NewMoney 29/06/2020 | 17:49 Ştiri
Grupul L’Oréal tocmai și-a lansat programul de sustenabilitate pentru următorii zece ani

Grupul L’Oréal a lansat recent noul program de sustenabilitate “L’Oréal for the future”, prin care anunță obiectivele pentru 2030. Între acestea, și-a propus ca, în următorii zece ani,  100% din plasticul folosit în ambalajele produselor sale să provină din surse reciclate sau de origine biologică. Pentru a-i încuraja pe consumatori să facă alegeri mai sustenabile, compania a dezvoltat un mecanism de etichetare a Impactului de Mediu și Social al Produsului (Product Environmental & Social Impact Labelling mechanism), cu o scară de la A la E.

„Provocările cu care se confruntă planeta sunt fără precedent și este esențial să accelerăm eforturile pentru a păstra un spațiu în care umanitatea să poată opera în siguranță”, a declarat Jean-Paul Agon, Președinte și Director Executiv al Grupului L’Oréal, într-un comunicat de presă.

Cu alte cuvinte, respectarea unui spațiu în care umanitatea poate opera în siguranță trebuie să fie o prioritate în următoarele decenii. Grupul L’Oréal va adopta, astfel, trei probleme de mediu majore: conservarea biodiversității, gestionarea durabilă a apei și utilizarea circulară a resurselor. Potrivit datelor Grupului, până în 2025, toate fabricile, spațiile de birouri și centrele de cercetare ale L’Oréal vor atinge neutralitatea din punctul de vedere al emisiilor de carbon (carbon neutral), prin îmbunătățirea eficienței energetice și prin utilizarea energiei regenerabile în proporție de 100%.

De asemenea, L’Oréal a dezvoltat și mecanismul de Etichetare a Impactului de Mediu și Social al Produsului (Product Environmental & Social Impact Labelling mechanism). Etichetarea va include o scară de la A la E, produsul „A” fiind considerat ca „cel mai bun din clasă” din punctul de vedere al impactului social și de mediu. Etichetele și scorurile vor fi accesibile pe paginile web ale produselor. Primul brand care va implementa noua metodologie începând cu anul 2020 este Garnier, pentru produsele sale de îngrijire a părului. Această etichetare va fi extinsă progresiv pentru alte branduri, țări și categorii de produse.

Din datele companiei mai reiese că are un buget de 150 de milioane de euro problemelor sociale și de mediu urgente: astfel, alocă 100 de milioane de euro în investiții de impact, pentru a acționa în fața principalelor probleme de mediu, iar 50 de milioane de euro vor fi folosite pentru finanțarea proiectelor de restaurare a ecosistemelor marine și forestiere, prin intermediul investiției în Fondul L’Oréal pentru Regenerarea Naturii. Alte 50 de milioane de euro vor fi direcționate spre finanțarea proiectelor de economie circulară.

În același timp, pentru sprijinirea femeilor vulnerabile, L’Oréal a creat un fond caritabil de 50 de milioane de euro. Acesta va sprijini organizațiile în eforturile pe care le fac pentru diminuarea sărăciei în rândul femeilor, pentru a le ajuta să se integreze social și profesional, pentru a le oferi acces la asistență de urgență femeilor din rândul refugiaților și al persoanelor cu dizabilități, pentru a sprijini victimele și a preveni violența împotriva femeilor.

De altfel, începând cu 2005, Grupul a redus emisiile de CO2 ale fabricilor și centrelor sale de distribuție cu 78% în termeni absoluți, depășind obiectivul inițial de 60% până în 2020, în timp ce volumul producției a crescut cu 37% în aceeași perioadă. La sfârșitul anului 2019, L’Oréal avea 35 de spații în care își desfășura activitatea neutră din punctul de vedere al emisiilor de carbon (ceea ce înseamnă că folosesc energie regenerabilă în proporție de 100%), dintre care 14 fabrici.

Cu un portofoliu de 36 branduri în prezent, Grupul a generat vânzări de 29,87 miliarde de euro în 2019 și are 88.000 angajați în toată lumea, inclusiv în România, unde este prezent de 23 de ani.