Grupul de firme Agricola din Bacău a avut afaceri de peste 683 de milioane de lei anul trecut

Cristina Dobreanu 23/02/2018 | 15:37 Ştiri
Grupul de firme Agricola din Bacău a avut afaceri de peste 683 de milioane de lei anul trecut

Grupul de firme Agricola a înregistrat în 2017 o cifră totală de afaceri de 683,1 milioane de lei, cu 5,31% mai mare decât cea înregistrată anul precedent, 648,7 milioane de lei.

În 2016, Agricola a făcut exit din businessurile GA-Nutriție Animală SA și Suinprod SA. Toate celelalte companii ale grupului, respectiv toate categoriile de produse Agricola, au înregistrat creșteri în 2017.

Vânzările de carne de pasăre au totalizat în volum, în 2017, 42.110 tone, cu 2% mai mult față de anul precedent (41.265 tone) și cu 6,2% în valoare, în condițiile unei ușoare creșteri a prețului mediu. Astfel, cifra de afaceri înregistrată de Agricola Internaţional SA Bacău în 2017 este de aproximativ 401,3 milioane de lei, față de 387 milioane lei în 2016.

„Performanţa economică a companiei a fost în anul 2017 rezultatul unei execuții bune în operațional, cu creșteri în vânzarea produselor diferențiatoare (Puiul Fericit) și a produselor cu valoare adăugată mai mare, iar menținerea prețurilor principalelor resurse la niveluri rezonabile a ajutat la rândul său”, a declarat Grigore Horoi, președintele Agricola.

La categoria mezeluri (salamurile crud-uscate şi preparatele fiert-afumate obţinute la Salbac SA), cifra de afaceri a fost de 124,8 milioane de lei, cu 2,55% mai mare decât în 2016.

Europrod SA, compania din Grupul de firme Agricola ce comercializează  semipreparate şi produse tip ready-meal, a înregistrat în 2017 faţă de anul precedent vânzări mai mari cu aproape 21%, în condițiile unei creșteri a volumelor comercializate de 15%.

„Creștem sistematic această categorie, motiv pentru care anul acesta vom face o investiție ce depășește patru milioane euro într-o nouă linie de producție”, a precizat președintele Agricola.

La ouă consum, produse la Avicola Lumina Constanţa, s-a înregistrat o creștere cu 21% a cifrei de afaceri în 2017. (peste 69,4 milioane de ouă vândute).

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.