Google a pierdut un proces de la a doua cea mai înaltă instanţă a UE, în care contesta o amendă de 2,8 miliarde de dolari

Andrei Dumitru 11/11/2021 | 10:17 Ştiri
Google a pierdut un proces de la a doua cea mai înaltă instanţă a UE, în care contesta o amendă de 2,8 miliarde de dolari

Curtea Generală a Uniunii Europene a decis miercuri că UE are dreptul să amendeze Google pentru încălcarea legilor în domeniul concurenţei, acesta fiind un moment de referinţă pentru politică UE, care poate avea impact asupra modelelor de afaceri ale marilor companii din sectorul tehnologiei, transmite CNBC.

Hotărârea vine după ce Comisia Europeană, braţul executiv al Uniunii Europene, a afirmat în 2017 că Google a favorizat propriile servicii de comparaţie a cumpărăturilor şi a amendat compania cu 2,42 miliarde de euro (2,8 miliarde de dolari) pentru încălcarea regulilor antitrust.

Google, divizie a grupului Alphabet, a contestat acuzaţiile la a doua înaltă instanţă a UE.

”Tribunalul constată că, prin favorizarea propriului serviciu de comparaţie a cumpărăturilor pe paginile sale generale de rezultate, printr-o afişare şi o poziţionare mai favorabilă, retrogradând în acelaşi timp rezultatele pentru serviciile de comparaţie concurente din acele pagini, prin intermediul algoritmilor de clasare, Google s-a îndepărtat de concurenţă”, a afirmat instanţa într-un comunicat de presă de miercuri.

Instanţa a confirmat şi amenda de 2,42 miliarde de euro.

”Tribunalul îşi încheie analiza constatând că valoarea sancţiunii pecuniare aplicate Google trebuie să fie confirmată”, a adăugat instanţa.

Verdictul de miercuri poate fi contestat la cea mai înaltă instanţă a UE.

Un purtător de cuvânt al Comisiei Europene a declarat prin e-mail: ”Hotărârea de astăzi transmite mesajul clar că purtarea Google a fost ilegală şi oferă claritatea juridică necesară pentru piaţă”.

Purtătorul de cuvânt a adăugat: ”Comisia va continua să folosească toate instrumentele pe care le are la dispoziţie pentru a aborda rolul marilor platforme digitale de care depind întreprinderile şi utilizatorii pentru a accesa utilizatorii finali şi, respectiv, a accesa serviciile digitale”.

În urma deciziei, un purtător de cuvânt al Google a declarat pentru CNBC, prin e-mail: ”Reclamele pentru cumpărături au ajutat întotdeauna oamenii să găsească rapid şi uşor produsele pe care le caută şi i-au ajutat pe comercianţi să ajungă la potenţiali clienţi. Această hotărâre se referă la un set foarte specific de fapte şi, deşi o vom analiza îndeaproape, am făcut modificări în 2017 pentru a ne conforma cu decizia Comisiei Europene.”