Epopeea infrastructurii continuă: după un deceniu și jumătate, podul feroviar de la Grădiștea ar putea fi reconstruit

Andreea Neferu 21/03/2017 | 15:29 Ştiri
Epopeea infrastructurii continuă: după un deceniu și jumătate, podul feroviar de la Grădiștea ar putea fi reconstruit

Podul de peste râul Argeş din apropierea localităţii Grădiştea, care s-a prăbuşit în 2005, întrerupând legătura directă pe calea ferată dintre Bucureşti şi Giurgiu, ar putea fi reconstruit. Dar abia peste doi ani.

„Licitaţia pentru elaborarea studiului de fezabilitate este în faza de finalizare şi emitere a raportului procedurii. Pentru obiectivul Pod Grădiştea termenul a fost redus pentru că nu facem foarte multe studii de teren, nu este o reabilitare majoră si sperăm ca în maximum 9 luni să avem studiul făcut. După acest termen vom demara licitaţia pentru proiectare şi execuţie, iar în 2 ani ne propunem să construim podul. Poate ca termenul stabilit de noi nu este foarte optimist pentru localnici, dar e realist. Facem tot ce se poate, am fost nevoiţi de foarte multe ori să ne adaptăm, să schimbăm scenariile, ca să putem aborda această problem de o importanta deosebita pentru locuitorii acestei zone”, a spus Marius Chiper, director general al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, în cadrul unei vizite în comuna Comana din județul Giurgiu.

La vizită au participat și ministrul transporturilor, Razvan Cuc, secretarul de stat de la transporturi Dragos Titea, precum și directorul general al CFR Călători Iosif Szentes.

CFR SA a lansat deja procedura de achiziţie a studiului de fezabilitate pentru modernizarea liniei de cale ferată pe tronsonul Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră (inclusiv podul Gradiştea).

Studiul de fezabilitate va prezenta varianta optimă de traseu şi va propune o planificare a activităților proiectului tehnic prin dezvoltarea unei structuri de executare a lucrărilor de reabilitare, cu o soluție de execuție pentru lucrări la podul peste râul Argeș, între stațiile Vidra și Grădiștea, respectiv lucrări la infrastructura de cale ferată dintre stațiile CF București Nord şi Giurgiu Nord, până la Frontieră.

 


FOTO: forum.metrouusor.com

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.