Drumul expres Craiova-Pitești, de 820 de milioane de euro, intră în linie dreaptă

Andreea Neferu 06/07/2017 | 16:55 Ştiri
Drumul expres Craiova-Pitești, de 820 de milioane de euro, intră în linie dreaptă

 

Anunțul pentru demararea procedurilor de proiectare și execuție a viitorului drum expres Craiova-Pitești (121 de kilometri) a fost transmis către Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Ceea ce înseamnă că, foarte curând, contractele de construcție ar urma să fie scoase la licitație. Drumul, ce va avea patru tronsoane, va costa circa 820 de milioane de euro.

Proiectarea celor patru tronsoane urmează să dureze 12 luni, iar execuția 24 luni.

Primul tronson al drumului expres Craiova – Pitești va avea o lungime de 17 kilometri și ar urma să fie construit între varianta de ocolire nord a municipiului Craiova și limita județului Dolj. Acest prim tronson va traversa teritoriile administrative ale localităților Craiova, Ghercești, Pielești și Robânești.

Cel de-al doilea tronson, format din două loturi, va avea o lungime de 39,85 kilometri și urmează să fie construit  între limita  judeţelor Dolj şi Olt şi limita judeţelor Olt şi Argeş. Cel de al doilea tronson va traversa teritoriile localităţilor Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare.

Tronsonul 3, cu o lungime de 31,75 kilometri, va fi cuprins între intersecția cu DN 65, în apropierea municipiului Slatina și limita dintre județele Olt și Argeș. Va tranzita teritoriile localităților Valea Mare, Priseaca, Scornicesti, Optași, Tatulești, Colonești.

Tronsonul 4 are o lungime de 31,81 kilometri, va fi construit între limita administrativă dintre județele Olt și Argeș și intersectia cu autostrada București – Pitești și va tranzita teritoriile localităților Lunca Corbului, Albota, Costești, Bradu, Suseni, Oarja.

Pe cei 121 de kilometri ai drumului expres Craiova – Pitești se va putea circula cu o viteză de 130 de km la oră.  Drumul va avea 4 benzi de circulație (2 benzi pe sens), dar principalul element care va face diferența între drumul expres Craiova-Piteşti și o autostradă este absența unei benzi de urgență de 1,5 metri.


Sursă foto: Mediafax

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.