De ce companiile din energie investesc încă sume imense în exploatarea combustibililor fosili

Mimi Noel 19/07/2018 | 11:27 Global
De ce companiile din energie investesc încă sume imense în exploatarea combustibililor fosili

 

Când toți greii industriei energetice pariază pe energia verde, Exxon du­blea­ză miza pe combustibilul fosil și pa­riază peste 200 de miliarde de dolari pe megaproiecte globale până în 2025.

Acest articol a apărut în numărul 44 (9 – 22 iulie) al revistei NewMoney

John D. Rockefeller, fondatorul gigantului de azi, Exxon Mobil, era de neclintit în stra­tegia sa: orice scădere a prețului era pentru el o oportunitate să cumpere competitori. „Trebuie să ne păstrăm cumpătul când piața se duce foarte jos. Sigur vom face o greșeală, dacă nu cumpărăm“, sunau vorbele cu care Rockefeller își ins­truia directorii în 1884.

Arc în timp și astăzi, la 130 de ani de la acel moment, în contextul în care energia regenerabilă și autovehiculele electrice câștigă teren amenințând viitorul mași­ni­lor cu combustibil fosil, strategia Exxon, cel mai important moștenitor al Standard Oil, a rămas în mare măsură aceeași: mă­rește miza pe țiței.

În cadrul întâlnirii anuale interne ce are loc tradițional în luna mai, Darrne Woods, CEO pentru al doilea an al Exxon, a ținut să-și asigure colegii că și de acum înainte investițiile Exxon vor respecta man­tra  fondatorului – întotdeauna „pari­ază pe ceea ce știi“.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Are o experiență de peste zece ani în jurnalism. A început la agenția națională de presă Rompres, iar în 2006 s-a alăturat echipei care se ocupa de ediția în limba română a publicației americane BusinessWeek. În 2007, a completat echipa de jurnaliști care pornea revista de afaceri Money Express. Domeniile acoperite au variat, de la retail la FMCG, farma, fonduri de investiții, fuziuni și achiziții, IT&C. A realizat interviuri cu cei mai proeminenți oameni de afaceri români, antreprenori locali, dar și cunoscuți oameni de afaceri străini, precum directorul executiv al Microchip, Steve Sanghi, sau fostul director executiv al Sony America, Michael Schulhof. Mimi Noel lucrează ca Account Manager la AMICOM din 2012. La NewMoney, se ocupă de subiectele internaționale.
← Close