Cum să îmbunătățești performanțele companiei tale în mediul online

NewMoney 26/10/2023 | 16:05 Ştiri
Cum să îmbunătățești performanțele companiei tale în mediul online

În anii 2000 – 2010, internetul era considerat în România un canal foarte limitat de comunicare, mai degrabă adresat celor foarte pasionați de IT&C, de noile trenduri în tehnologie. În mediul de afaceri, foarte multe companii își limitau prezența online la obiectivul de a avea un website mai degrabă sub forma unei cărți de vizite digitale. Bugetele de publicitate erau alocate în special către mijloacele tradiționale de promovare, iar new media avea un statut de nișă.

Lucrurile s-au schimbat puternic între timp: mass-media a migrat spre online, filmele și serialele au ajuns în era de streaming, internetul a devenit un canal de bază pentru comerț în foarte multe domenii, de la modă până la serviciile de turism și cele de divertisment. Mediul de afaceri s-a adaptat, iar acum totul se leagă de zona digitală. Nu doar că nu exiști în business dacă nu ești online, dar ai nevoie de vizibilitate cât mai bună pe internet, nu doar de un simplu act de prezență.

Chiar și afacerile care nu se bazează pe comerț online au doar de câștigat din folosirea resurselor virtuale. Publicul se informează pe internet și tot acolo ia deciziile de cumpărare, chiar și cele cu finalitate offline. Nu face excepție segmentul B2B, căci în spatele fiecărui brand de companie se află evident echipe umane.

SEO – în prim-plan pentru orice afacere

Există mai multe moduri de acțiune pentru îmbunătățirea performanței unei afaceri în mediul online. O chestiune esențială este reprezentată de optimizarea pentru motoarele de căutare, cunoscută ca optimizare SEO. Website-ul trebuie să fie conceput corect, cu un conținut cât mai relevant și desigur original.

Pentru ca website-ul să fie prezent în rezultatele căutărilor online, trebuie mai întâi să fie bine înțeles de roboții software și de tot ceea ce înseamnă inteligență artificială. Astfel, specialiștii SEO cunosc faptul că trebuie validate mai multe elemente pentru ca optimizarea să fie de succes.

Ai nevoie de SEO nu doar dacă ești magazin online! Poate ai o afacere offline, de exemplu o vulcanizare, o spălătorie auto, o croitorie, un centru de divertisment, o patiserie sau un restaurant ori un alt magazin cu produse sau servicii de nișă, care prin natura sa vinde exclusiv în locația respectivă. Online, ai șansa ca publicul direct interesat de oferta ta să intre în contact cu brandul tău. Practic, informezi, dincolo de promovare.

Trebuie să te gândești la ceea ce caută publicul interesat de produsele tale. Spre exemplu, dacă te ocupi de un hotel, clienții vor căuta informații și prețuri cazare în regiunea ta, dar și evenimente care se organizează în zonă. Similar, dacă trebuie să dezvolți o campanie de promovare pentru o platformă de divertisment, te bazezi, după caz, pe termeni precum paintball, biliard, bowling, poker, sloturi, blackjack Romania sau altele, în funcție de aria de entertainment în care activezi, online sau offline.

Folosirea rețelelor de socializare

O altă modalitate eficientă de a îmbunătăți performanța afacerii online este utilizarea platformelor de social media. Exact, rețele precum Facebook, Instagram sau chiar Tik Tok nu mai sunt de mult timp destinate doar utilizatorilor individuali. Poți folosi resursele gratuite alături de metode prin care te promovezi eficient, la costuri rezonabile. Creezi o comunitate în jurul brandului, ai posibilitatea de a interacționa mai bine cu toți consumatorii și potențialii consumatori, într-un mediu prietenos, familiar acestora.

Marketing online eficient

Este indicat să colaborezi cu agenții specializate în marketing online, pentru a bifa toate capitolele importante în ceea ce privește promovarea online a afacerii pe care o reprezinți. Înainte de a acționa, analize ample se impun atât pentru stadiul prezent al companiei pe internet, cât și pentru înțelegerea industriei respective, a modului în care se poziționează concurența. De altfel, ulterior trebuie realizate în mod regulat analize ale performanțelor online, pentru a exista asigurarea cu privire la acțiune pe calea corectă. Ideile bune de afaceri sunt și mai bune atunci când au parte de un plan eficient de marketing.

Impactul internetului asupra afacerilor este tot mai complex. Mai mult decât oricând în trecut, internetul aplică acest concept de globalizare. Te adresezi unui public mai larg, prin mijloace simple. Chiar și companiile de tip IMM au șanse foarte bune de a concura cu firme mult mai mari, dacă au abilitatea de a profita rapid de toate oportunitățile din mediul online.