Cum fac băieții deștepți bani din online

Florel Manu 26/04/2017 | 18:13 Digital
Cum fac băieții deștepți bani din online

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Britanicul Michael Aldrich conecta în 1979, printr-o linie telefonică analo­gică, un televizor color la un computer care putea procesa tranzacții în timp real. Era începutul comerțului online. Patru decenii mai târziu, .ro recuperează rapid.

Dacă prima comandă online a fost pentru achiziția de produse alimentare, în cei aproape 40 de ani de comerț electronic tranzacțiile de la distanță au dez­voltat o industrie cu volume de sute de miliarde de euro, în care se vinde și se cumpără orice. Pe o piață mondială dominată de coloși precum Amazon, Alibaba sau e-Bay, comerțul online din .ro poate părea mai degrabă timid, deși se apropie de afaceri totale de circa două miliarde de euro.

Potrivit jucătorilor din piață, în momentul de față în România sunt active peste 5.000 de magazine care fac co­merț electronic. Iar, la o rată anuală de creștere de aproape 40% a pieței, au apărut antreprenori care se în­dreaptă către nișe dezvoltate alături de platfor­mele de e-commerce.

„Doar anul trecut, în România, am avut peste șapte milioane de oameni care au plasat comenzi online. Asta arată că există posibilitatea ca noi fur­nizori de servicii să intre în sistem“, spune Florinel Chiș, președintele Aso­ciației Române a Ma­ga­zinelor Online (ARMO).

adrian radulescu_laszlo raduly_newmoney
FOTO: Adrian Rădulescu Sursa foto: Laszlo Raduly / NewMoney

LOGICA LOGISTICII. După șase ani petrecuți în online în poziția de head of operations al Fashion Days, Paul Copil (foto, 44 de ani) a decis în noiembrie 2016 să rămână pe cont propriu și să deschidă QeOPS, o companie care oferă servicii de logistică atât pentru platformele de e-commerce, cât și pentru firmele care livrează marfă în offline. „În momentul de față este un început pentru serviciile logistice de e-commerce în România“, își explică el decizia. În paranteză spus, între timp, Fashion Days a fost preluată integral de Dante International, devenind brațul de fashion al eMAG, în urma unei tranzacții estimate la circa 1,6 milioane de euro.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cu o experiență de peste 20 de ani în presa românească, Florel Manu a debutat la Radio PRO FM, după care și-a continuat activitatea la mai multe trusturi media precum PRO TV, Antena1 și Antena3, Adevărul, The Money Channel. Acoperă domeniile retail, real estate și turism.