FOTO Cum arată cel mai nou mall din cea mai veche zonă comercială a Bucureștiului

Gabriel Bucur 27/10/2016 | 13:12 Ştiri
FOTO Cum arată cel mai nou mall din cea mai veche zonă comercială a Bucureștiului

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Veranda Mall, proiect dezvoltat de familia președintelui Asociației Oamenilor de Afaceri din România, Florin Pogonaru, a fost inaugurat, joi, în zona Obor din Capitală.

Este al doilea mall care se deschide în această toamnă, în București, după Park Lake din zona Titan, dezvoltat de portughezii de la Sonae Sierra. Mallul Veranda este situat pe strada Ziduri Moși, din cea mai veche zonă comercială bucureșteană, deservită de stația de metrou Obor.

Pentru finalizarea proiectului a fost nevoie de o investiție de 60 de milioane de euro. Veranda Mall are o suprafață închiriabilă de 30.000 de metri pătrați, iar principala „ancoră” va fi supermarketul Carrefour. Printre cele peste o sută de magazine care se vor deschide în noul centru comercial se regăsește și un magazin H&M de 2.200 de metri pătrați.

Mallul va dispune de circa 1.200 de locuri de parcare și de un spațiu verde de 15.000 de metri pătrați, cu destinații stabilite în funcție de anotimp. Printre brandurile cunoscute care se vor regăsi în Veranda sunt Jolidon, LC Waikiki, Sephora, C&A, CCC, Gerovital, Deichman, Tati (proaspăt intrat în Europa de Sud-Est), Yves Rocher, Diverta, Zaza, Optiblu, Sensiblu, Noriel, Starbucks și KFC.

De asemenea, vechiul restaurant McDonald’s Obor va fi mutat în noul mall. Investiția în noua unitate este aproape 550.000 de euro, a declarat Daniel Boaje, CEO-ul lanțului de restaurante. Pasul următor este ca unitatea din Veranda să fie deschisă 24 de ore pe zi.

Fără filme și Zara în Veranda

În mall-ul din Obor nu vor exista chiriași din grupul spaniol Inditex, astfel că vor lipsi magazine populare ca Zara, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius sau Pull&Bear. „Nu am vrut branduri cu produse scumpe. Dacă am fi semnat cu Inditex, atunci magazinele ar fi ocupat o mare parte din suprafaţa închiriabilă”, a declarat Andrei Pogonaru, potrivit Economica.net. El este coordonatorul proiectului Veranda Mall și fiul lui Florin Pogonaru.

Totodată, în primă fază, Veranda nu va avea un cinematograf, dar încă se poartă discuții pe acest subiect. Andrei Pogonaru a precizat că speră ca, de anul viitor, mallul să aibă și cinema.

Noul mall va deservi unei populații egale cu cea a Clujului, respectiv locuitorilor din cartierele Colentina, Obor, Ștefan cel Mare și Moșilor.

Investițiile de 60 de milioane de euro au fost asigurate în proporție de 60% prin aportul la capital al acționarilor, iar circa 28,5 milioane de euro reprezintă finanțarea bancară a Raiffeisen Bank SA și Raiffeisen Bank International AG. Realizarea proiectului a fost posibilă și datorită parteneriatul cu SIF Moldova.

Marea Mall-imă

Bucureștiul este unul dintre cele mai populate orașe din Uniunea Europeană, cu peste 1,8 milioane de locuitori. Cu astfel de cifre, dezvoltatorii de centre comerciale se pot gândi la proiecte noi. Cu tot cu Veranda, în Capitală funcționează 11 mari malluri. E loc de mai mult, ținând cont că specialiștii în sociologie urbană spun că aria de acoperire pentru un mare centru comercial este de circa 100.000 de locuitori.

Seria inaugurărilor de centre comerciale continuă și în luna noiembrie. Ansamblul de locuințe Cosmopolis din nordul Bucureștiului va avea propriul strip mall, după o investiție de 2,2 milioane de euro. Opus Land Development, proprietarul proiectului, va deschide un astfel de centru comercial pentru cei aproape 4.500 de locuitori ai complexului rezidențial.

 


FOTO: Cristina Dobreanu / NewMoney[/vc_column_text][vc_gallery type=”flexslider_slide” interval=”0″ images=”595,606,603,605,607,604″ img_size=”full” title=”Galerie foto / Veranda Mall, în ziua deschiderii”][/vc_column][/vc_row]

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.