Cu o rețea de peste 50 de magazine, România aduce 1% din vânzările H&M

Andreea Neferu 31/01/2017 | 12:26 Ştiri
Cu o rețea de peste 50 de magazine, România aduce 1% din vânzările H&M

Retailerul suedez de modă H&M a înregistrat în anul fiscal 1 decembrie 2015-30 noiembrie 2016 vânzări de circa 2.102 de milioane de coroane suedeze (222,5 miloane de euro) în România, în creștere de la 1.796 de milioane de coroane suedeze (190 de milioane de euro) în exercițiul fiscal anterior.

În ansamblu, avansul a fost de 17% în coroane suedeze și în euro, respectiv de 18% în moneda locală, leul, potrivit unui raport publicat de gigantul suedez. H&M a înregistrat anul trecut vânzări totale de aproape 223 de miliarde de coroane suedeze (23,6 miliarde de euro), ceea ce înseamnă că vânzările magazinelor din România contribuie cu circa 1% în afacerile totale ale grupului. Iar aceasta în contextul în care, pe plan local, H&M este unul dintre cei mai mari jucători din industria modei, alături de retaileri precum Inditex sau C&A.

H&M avea în România 52 de magazine la finalul lunii noiembrie a anului trecut, dintre care 10 au fost deschise pe parcursul precedentului an fiscal.

Anul trecut, suedezii au adus pe plan local încă un brand din portofoliul lor, COS, deschizând un prim magazin pe Calea Victoriei.


FOTO: H&M

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.