Consiliul Concurenței a amendat opt companii de pe piața acumulatorilor auto

Gabriel Bucur 07/11/2017 | 16:34 Ştiri
Consiliul Concurenței a amendat opt companii de pe piața acumulatorilor auto

Consiliul Concurenţei a sancţionat opt companii – un producător și șapte distribuitori – de pe piața de acumulatori auto cu amenzi în valoare totală de aproape 120.000 de euro (de 545.439 lei), se arată într-un comunicat emis de Consiliu.

Sancțiunile au fost aplicate în cadrul investigației ce are ca obiect încheierea unor înțelegeri anticoncurențiale pentru stabilirea prețului de revânzare a produselor și împărțirea piețelor de desfacere în perioada 2010-2015, între producătorul Caranda Baterii S.R.L. și distribuitorii săi, respective Ani Auto Sport S.R.L., Uto-Ovarom S.R.L., Barady Services S.R.L, Beda Impex S.R.L., Marcat Invest S.R.L, Mecantu S.R.L, Stanciu-Service S.N.C.

În urma investigației, Consiliul Concurenței a constatat că în contractele încheiate în perioada 2010-2015 între Caranda Baterii S.R.L. și distribuitori erau prevăzute clauze prin care se stabileau prețurile de vânzare, prin fixarea adaosului comercial minim la revânzarea produselor Caranda, precum și clauze care restricționau vânzările de produse Caranda.

Prin încheierea acestor înţelegeri, părţile au intenţionat să îşi asigure reciproc beneficiul rezultat din vânzarea acumulatorilor auto CARANDA, consumatorul final urmând a fi obligat să plătească pentru aceste produse un preţ care nu s-a format pe baza jocului liber dintre cerere și ofertă.

Producătorul CARANDA BATERII S.R.L. și șase distribuitori au recunoscut participarea la înţelegerea anticoncurenţială şi au beneficiat de o reducere a amenzii cu 30% din nivelul de baza.

În prezent, Consiliul Concurenței mai are în derulare o investigație pe piața acumulatorilor auto din România, investigație ce vizează producătorul Rombat S.A., precum și distribuitorii acestuia.

Conform Legii Concurenței, sunt interzise orice înțelegeri între companii care denaturează concurența, în special cele prin care se stabilesc prețurile de vânzare sau cumpărare sau cele prin care se împart piețele sau sursele de aprovizionare.

 


FOTO: Laszlo Raduly / NewMoney

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.