Compania DDS Diagnostic are pe stoc 2.400.000 de teste pentru școli, pe care le poate livra imediat

NewMoney 11/12/2021 | 14:03 Ştiri
Compania DDS Diagnostic are pe stoc 2.400.000 de teste pentru școli, pe care le poate livra imediat

Compania DDS Diagnostic are pe stoc 2.400.000 de teste pentru școli, pe care le poate livra imediat, anunță societatea care are contract cu Inspectoratul General pentru Situații de Urgență – IGSU pentru livrarea testelor într-un comunicat de presă.

„DDS Diagnostic are în stoc cele 2,4 milioane de teste contractate, încă din data de 4 decembrie, din care 400.000 de teste au fost gata de livrare înainte de 2 decembrie 2021. IGSU nu a recepționat marfa și a trimis o notificare de rezoluțiune a contractului din cauza întârzierii livrării. Pentru justificarea întârzierii livrării cu 30 de ore, compania DDS Diagnostic a furnizat toate documentele necesare, documente care demonstrează că intrarea în țară a transportului a fost întârziată din motive imprevizibile, independente de voința noastră”, se arată în comunicat.

Societatea susține că a informat ISU încă din 2 decembrie cu privire la întârziere și s-a invocat apariția situației de forță majoră prevăzută în contract. ”Apoi Camera de Comerț și Industrie a României a emis Avizul privind existența cazului de forță majoră”, precizează compania.

”Subliniem că întreaga cantitate de teste este pe stoc și poate fi livrată de îndată, în interesul tuturor părților implicate și mai ales al elevilor, cadrelor didactice și funcționării sistemului de sănătate.

Forța majoră este justificată de contextul apariției crizei “Omicron”, când lanțul de aprovizionare global/internațional (care include producție materie primă/componente, logistică, manipulare, transport logistic etc) a fost supus unor noi restricții, care nu puteau fi prevăzute la data semnării contractului. Ca urmare, operatorul aerian ne-a anunțat că restul de 2 milioane de teste vor fi livrate cu întârziere de o zi la aterizare în România, fapt care a determinat o întârziere a livrării testelor DDS Diagnostic către IGSU cu 30 de ore. Am făcut tot ce a ținut de noi pentru a limita efectele forței majore”, se mai arată în comunicat.

Cargo SLS, compania care a asigurat logistica și transportul în acest caz, susține precizările DDS Diagnostic.

“Din cauza situației pandemice globale, toate fluxurile de aprovizionare marfă au fost perturbate grav. Transportul maritim și feroviar au fost suprasolicitate în ultimele luni. Multe dintre companii au decis transferul mărfurilor pe modul de transport aerian, ceea ce a dus la cel mai mare nivel de încărcare al ultimilor ani.

Odată cu identificarea noii tulpini Covid Omicron – situație apărută cu câteva zile înainte de livrare și care nu putea fi prevăzută, piața s-a contractat și mai tare, măsurile de prevenție luate de toate țările au fost înăsprite, aceste măsuri afectând și mai puternic lanțurile de aprovizionare. (…) Cu toate eforturile depuse de toți cei implicați în acest transport, s-a reușit ca impactul să fie minim și testele să ajungă în București cu o întârziere de doar 24 de ore față de termenul de livrare avizat inițial”, a transmis Mihai Stoica, CEO Cargo SLS.