Cel mai mare jucător din piața lactatelor își consolidează poziția

Gabriel Bucur 16/11/2016 | 14:01 Ştiri
Cel mai mare jucător din piața lactatelor își consolidează poziția

Grupul Albalact, liderul industriei românești de lactate, încheie al treilea trimestru al anului cu venituri și profit în creștere față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit datelor furnizate de Albalact.

Raportările financiare arată că Albalact a înregistrat, în primele nouă luni, un venit net consolidat de circa 367 de milioane de lei, cu 17,29% mai mare decât suma obținută în aceeași perioadă din 2015. Totodată, profitul net obținut de Albalact, la sfârșitul celor trei trimestre din 2016, este de 23,8 milioane de lei, potrivit companiei.

„Creșterea este rezultatul proiectelor importante pe care le-am susținut în ultimul an, dar se datorează, în parte, și unui management mai eficient al costurilor. Investițiile în marketing au fost la fel de importante și anul acesta pentru companie”, precizează Stephane Batoux, directorul general al Albalact.

Grupul Albalact cuprinde companiile Albalact SA, Rarăul SA Câmpulung Moldovenesc și Albalact Logistic SRL și are în jur de o mie de angajați. Individual, S.C. Albalact S.A. și-a majorat afacerile nete cu 18,56%, după nouă luni din acest an, iar cifra de afaceri înregistrată de companie a depășit 429 de milioane de lei, în trimestrul trei.

Producătorul Albalact este, din acest an, parte a grupului Lactalis, cel mai mare procesator de produse lactate din lume, cu o cifră de afaceri de 17 miliarde de euro în 2015.

La începutul anului, acționarii majoritari care dețineau cumulat 70,3% din capitalul social al Grupului Albalact –Raul Ciurtin, Lorena Beatrice Ciurtin, Crisware Holdings Limited, Croniar Holdings Limited (44,85%) și RC2 (Cyprus) Limited (25,45%) – au hotărât să vândă acțiunile pe care le dețineau către compania Lactalis.

În luna iulie, Consiliul Concurenței a autorizat preluarea, iar apoi Lactalis a inițiat o ofertă publică de preluare voluntară având drept obiect preluarea integrală a grupului Albalact.

Compania din Alba Iulia, înființată în 1971, are un portofoliu de peste 150 de produse, comercializate sub cele cinci branduri ale sale: Zuzu, Fulga, De Albalact, Rarăul și Poiana Florilor. În 1999, familia Ciurtin (Petru și fiul său, Raul) preia pachetul majoritar de acțiuni al companiei. Raul Ciurtin a fost însă cel care a adus compania în poziția de lider pe piața autohtonă în topul producătorilor de lactate.

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.