Ce decizie surprinzătoare a luat Cristina Bâtlan, creatoarea pantofilor Musette

Cristina Dobreanu 18/04/2017 | 11:47 Special
Ce decizie surprinzătoare a luat Cristina Bâtlan, creatoarea pantofilor Musette

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

După principiul dacă nu riști, nu câștigi, Cristina Bâtlan, creatoarea brandului Musette, pregătește o investiție de anvergură într-un domeniu nu încă la modă: rezidențialul verde. Între timp, câteva dintre magazinele-fanion din afara țării ale producătorului de pantofi și genți au fost închise.

Pentru antreprenoarea Cristina Bâtlan (43 de ani), succesul a venit foarte devreme și s-a numit Muset­­te, brandul ajuns la afaceri anuale de 16 milioane de euro și o rețea de peste 20 de magazine în România și în afara țării. Încălțămintea, gențile și accesoriile premium pe care le-a creat au ajuns în piețe pe care puțini producători români au reușit să-și facă un nume, iar, deși producția crește de la an la an, Musette nu reușește să facă față cererii.

Și pentru că, astăzi, compania pe care a fondat-o în urmă cu mai bine de 20 de ani alături de soțul său, Roberto, și de fratele acestuia, Alin, are un parcurs stabil, cei trei se uită și către alte zone de investiții.

UN PARIU PERSONAL. „Avem în plan să facem o investiție imobiliară adevărată. Avem câteva clădiri, pe cheiul Dâmboviței, un teren mare pe care îl ți­­nem de mulți ani“, mărturisește antreprenoarea. Tot pe cheiul Dâmboviței sunt, în prezent, showroomul și birourile Musette, iar, la mică distanță, Vastint, divizia imobiliară a IKEA, lucrează la li­­vra­­rea primei faze a clădirilor de birouri Timpuri Noi Square.

Investitor în cadrul emisiunii „Arena Leilor“ și, mai recent, protagonista unei reclame a operatorului telecom Vodafone, fondatoarea Musette este ga­­ta să reintre în scenă, de această dată, într-un rol ca­­re pe câțiva i-a făcut să simtă gustul dulce al succesului, dar pe mulți amarul unui pariu pierdut.

Cristina Bâtlan vrea să transpună și în domeniul imobiliar filosofia pre­­mium pe care a urmat-o atunci când a construit brandul Musette. Pentru ea nu există standarde duble. Dar nici nu este o in­­ves­­ti­­ție lipsită de riscuri. De-a lungul timpului, busine­­ssul a mai fost pus la încercare – în 2002, când au investit greșit în prima fabrică, dotată cu o tehnologie care nu se potrivea cu cerințele lor, și înaintea crizei din 2008, când s-au împrumutat pentru a cumpăra un te­­ren de care nu aveau nevoie. Antreprenoarea măr­­tu­­ri­­seș­­te că acum decizia a fost îndelung chib­­zu­­ită, luând în calcul inițial, doar restaurarea clă­­dirilor.

De altfel, și terenul l-au cumpărat în timp, într-un interval de cinci-șase ani, până când au ajuns la 30.000 de metri pătrați. S-au consultat însă cu ar­­hi­­tecți și spe­­cia­­liști în domeniu, care i-au sfătuit să nu le recon­­di­­ționeze, standardele de construire fiind depășite. Au eliminat și varianta unor spații industriale, terenul fiind mult prea aproape de inima ora­­șului. Astfel au mai rămas doar două variante: spa­­ții re­­zi­­dențiale sau mixte.

cristina bitlan_getty_musette
FOTO: Guliver / Getty Images

 

Deocamdată, se gândesc cum poate fi optim ocu­­pa­­tă suprafața, dar nu au ajuns încă în faza „dese­­na­­tului de blocuri“, însă știu că acestea ar urma să ai­­bă 12 etaje plus parterul. „Nu știu exact câte blocuri vor fi, dar cred că în jur de 5.000 de apartamen­­te. Este foarte mare terenul.“ Cert este faptul că cerințele sunt cele mai riguroase. „Vreau să fie clă­­diri verzi“, punctează antreprenoarea, care, pe lângă materialele inovatoare care ar urma să fie folosite (prin­­tre care și pereți din alge pentru oxigenarea clă­­­­dirii), își imaginează și grădini care să înfru­­mu­­se­­țeze zona.

Pentru aceasta vrea ca standardele să fie cele mai ridicate (A++), iar constructorul, o companie aus­­tri­­a­­că. „Nu o să facem niște blocuri, așa, doar ca să câștigăm niște bani. Dacă nu o să venim cu un plus de inovație, mai bine nu le facem. Vindem te­­renurile și îi lăsăm pe alții să le facă.“

Nu știe însă dacă va reuși să facă 100% din ceea ce și-ar dori acum, fiindcă mulți au avertizat-o că „ar costa imens“, însă crede că este cea mai mare provocare, mai ales că o casă trebuie făcută astfel încât să treacă testul timpului. Data estimată pentru începerea construcțiilor? „Cred că pe la sfârșitul anului.“ Bugetul nu este încă finalizat, însă finan­­țarea va veni din credite bancare. „Nu vrem să gre­­șim, vrem să fie totul perfect. Nu vrem să avem întârzieri.“

VERDELE ÎN REZIDENȚIAL. Nu sunt singurii care au ales să investească în domeniul re­­zidențial – doar în Bucu­­rești și în împre­­ju­­rimi sunt 12.000 de locuințe în dezvol­­ta­­re, ca­­re ar pu­­tea fi livrate în acest an, potrivit celor mai re­­cente da­­te ale companiei de con­­sul­­tanță imobiliară Cold­­well Ban­­ker România.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.