Cât îi costă pe români pregătirea mașinii pentru sezonul cald și cum pot fi reduse cheltuielile

Gabriel Bucur 05/04/2018 | 15:43 Ştiri
Cât îi costă pe români pregătirea mașinii pentru sezonul cald și cum pot fi reduse cheltuielile

Șoferii din România scot din ce în ce mai mulți bani din buzunar când își pregătesc mașina pentru sezonul cald. Anul acesta, media este de 800 de lei de automobil, iar cele mai multe defecțiuni apar la sistemele de direcție și suspensie, arată AutoEco.ro, unul dintre cele mai mari magazine online locale de piese și accesorii auto.

Suma crește de la an la an, din cauza numărului tot mai mare de autovehicule la mâna a doua de pe șoselele românești. „Învechirea parcului auto, achiziţiile de autovehicule second hand şi amânarea operaţiunilor de verificare şi reparaţii contribuie la creşterea acestei sume”, arată datele AutoEco.ro, citate de News.ro.

Totuși, cheltuielile ar putea fi mai mici, spun specialiștii. Totul depinde de verificările și reparațiile care, dacă ar fi făcute la timp, ar scădea sumele plătite de șoferi cu circa 30%. „În general, din motive financiare sau care ţin de confortul personal, posesorii de maşini amână verificarea autovehiculelor până la terminarea sezonului rece, chiar dacă primele semne ale unor defecţiuni apar mai devreme”, a declarat Costin Stan, director general al AutoEco.ro.

Principalele cauze ale apariției defecțiunilor, în sezonul rece, sunt vremea rea, temperaturile scăzute, umezeala excesivă, gheaţa de pe şosele, soluţiile antiderapante şi gropile din asfalt. Potrivit consultanţilor AutoEco.ro, spre finalul sezonului rece şi începutul primăverii, apar, cu precădere, defecţiuni ale sistemului de direcţie şi suspensie, cele mai afectate piese fiind: braţele de suspensie, bucşele braţelor de suspensie, bieletele antiruliu, bucşele de bară stabilizatoare, rulmenţii de roată, arcurile de suspensie şi amortizoarele.

Ambreiajul este, de asemenea, o piesă foarte solicitată pe timp de iarnă, din cauza patinării excesive a maşinii pe zăpadă sau pe gheaţă, a schimbărilor dese ale treptelor de viteză, a folosirii dese a frânei de motor şi a funcţionării maşinii cu motorul mult mai turat decât de obicei. „După terminarea iernii, bateria maşinii poate pune probleme – frigul şi nefolosirea autovehiculului o perioadă mai lungă de timp ducând la descărcarea bateriei”, se arată în datele AutoEco.ro.

Specialiștii auto spun că uleiul de motor trebuie verificat şi înlocuit, dacă a fost atinsă limita de kilometri sau intervalul de timp recomandat pentru folosire. Iarna, maşinile funcționează foarte turate şi stau mai mult timp pornite, chiar dacă nu parcurg mulţi kilometri. Astfel că, pentru asigurarea unei funcţionări mai bune a maşinii, odată cu uleiul de motor, trebuie înlocuit şi filtrul de ulei.

Pe lângă schimbarea cauciucurilor de iarnă cu unele de vară, operaţiunile recomandate pentru începutul primăverii sunt: revizia maşinii (înlocuirea uleiului de motor, a filtrului de ulei, a celui de aer, de combustibil şi a filtrului de habitaclu), verificarea pe rampă a sistemelor de suspensie, direcţie, frânare şi a parametrilor motorului şi efectuarea unei diagnoze, folosind un tester specializat, a calculatorului motor, dar şi a tuturor sistemelor de siguranţă, precizează reprezentanții AutoEco.ro.

AutoEco.ro este unul dintre cele mai mari magazine online de piese şi accesorii auto din România şi marcă înregistrată a Motoreco Parts SRL.

 


FOTO: Mediafax

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.