Care sunt planurile antreprenorului care tocmai a încheiat tranzacția anului pe piața locală de bricolaj

Andreea Neferu 02/08/2017 | 16:28 Ştiri
Care sunt planurile antreprenorului care tocmai a încheiat tranzacția anului pe piața locală de bricolaj

Antreprenorul de origine turcă Omer Susli spune că va continua să investească în noi businessuri de producție pe plan local, după ce a vândut rețeaua de bricolaj Praktiker către britanicii de la Kingfisher, ce dețin retailerul Brico Depot.

„Sunt în primul rând om de producție, mai degrabă decât de retail. Mă întorc la industrie. Sunt deja în căutarea unui nou business și voi anunța la momentul potrivit în ce domeniu voi investi”, a spus Susli, pentru NewMoney.

Deși nu a menționat valoarea tranzacției prin care a vândut cele 27 magazine Praktiker către Kingfisher, el a precizat că vânzarea a fost „profitabilă”. ”Sunt mulțumit și pentru mine, și pentru România. Prin această tranzacție, România arată că este în continuare o destinație importantă pentru marii investitori”.

Citiți și: Omer Susli vinde Praktiker la doar trei ani de la preluare

Antreprenorul nu este la prima tranzacție de vânzare. Anul trecut, el a vândut fabrica de cărămizi de la Buzău a firmei Search Chemicals, pe care o controlează, către producătorul austriac de cărămizi Wienerberger.

Venit aici la începutul anilor ’90, Susli a în­­fiin­­țat mai multe companii: Romtextil  (producător de fire, fibre, polistiren şi altele), Search Chemicals (materiale de construcții), Astek (vopsea), Prefab Construct (fabrică de cărămizi).

La începutul anului 2014, Susli anunța că a preluat de la nemții de la Praktiker rețeaua lor de magazine de pe plan local.

Praktiker a încheiat anul precedent cu afaceri în creștere cu 3% față de anul 2015, până la circa 137 de milioane de euro. Compania are circa 1.700 de angajați, potrivit ultimelor informații.

Pe piața de bricolaj, estimată la 1,9 miliarde de euro anul trecut de compania de cercetare InterBiz Research& Consulting, Praktiker concurează cu jucători precum Dedeman, Hornbach sau Leroy Merlin.

 


Sursa foto: Laszlo Raduly / NewMoney

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.