Care este investitorul ideal pentru F64

Cristina Dobreanu 27/10/2016 | 10:42 Digital
Care este investitorul ideal pentru F64

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Ce au în comun Moș Crăciun și fondatorul eMag, Iulian Stanciu? Despre amândoi s-a spus la un moment dat că ar fi vrut să cumpere F64, cel mai mare retailer de echipamente foto-video de pe piaţa locală.

Dacă în cazul Moșului a fost vorba doar de o glumă făcută în urmă cu trei ani, în apropierea Crăciunului, în cel al lui Stanciu intențiile au fost mai serioase, fără să se concretizeze în cele din urmă. De altfel, cei doi fondatori ai F64, o afacere începută acum 15 ani – mai întâi ca magazin fizic și ulterior extins în online -, Daniela Becheru și Marian Alecsiu, au mai avut de-a lungul timpului discuții cu potențiali investitori, însă niciunul nu a reușit să îi convingă să vândă măcar un pachet minoritar de acțiuni.

Cu toate astea, nevoia găsirii unui investitor există. Dar cine ar putea fi el?

„Nu am găsit pe nimeni care să vibreze la dorințele noastre. Discuții au fost“, spune Marian Alecsiu. Unul dintre potențialii investitori chiar recomanda închiderea magazinului din bulevardul Unirii, pentru că înghite prea mulți bani, și propunea trecerea în online. Alecsiu este convins că acest model nu i se potrivește. „De aceea preferăm să facem dezvoltările cu resurse proprii“.

Conceptul creat de cei doi antreprenori este „original și complicat, în același timp“, după cum mărturisesc chiar ei. Asta și fiindcă punctul central al businessului este magazinul, care a înglobat în jurul lui mai multe servicii conexe, printre care activitatea de imprimare de fotografie, cursuri pentru pasionați, secțiunea video, cea de accesorii, vânzarea de obiecte second-hand, închiriere de echipamente foto-video, dar și o cafenea.

Toate sunt interconectate și alcătuiesc universul F64, reprezentat și de un portofoliu de 70.000 de produse. Primul pas către diversificarea gamei a venit în urmă cu trei ani, pe fondul unei scăderi a pieței foto-video. Atunci, cei doi proprietari au decis să introducă smartphone-urile, au lărgit oferta de tablete și nu au mai mizat exclusiv pe DSLR-uri, preferate mai ales de profesioniști. Astăzi, observă o dezvoltare a segmentului video, tendință pe care și producătorii de DSLR au simțit-o, introducând posibilitatea de a filma cu acest tip de aparat.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.