Blue Air, despre ancheta ANPC: Toate companiile aeriene din Europa au anulat mii de zboruri

Andrei Dumitru 16/06/2022 | 15:44 Ştiri
Blue Air, despre ancheta ANPC: Toate companiile aeriene din Europa au anulat mii de zboruri

Blue Air a reacţionat joi, după ce ANPC a transmis public informaţii privind rezultatele controalelor efectuate, în ultimele luni potrivit cărora a anulat peste 11.000 de zboruri, compania precizând că toate companiile aeriene din Europa au anulat mii de zboruri şi că nu poate răspunde acuzaţiilor în absenţa unui document oficial din partea ANPC.

”Compania BLUE AIR AVIATION SA a luat la cunoştinţă, din materiale de presă publicate, despre ameninţările formulate, la adresa sa, de dl. Horia Constantinescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. Până la acest moment, compania BLUE AIR AVIATION SA nu a primit niciun document oficial prin care să îi fie communicate măsurile de sancționare care au fost diseminate în presă. Având în vedere numeroasele solicitări pe care le-am primit din partea mass media, vă aducem la cunoștință faptul că nu putem răspunde unor acuzaţii publicate în presa, în absența unui document care să ateste cu certitudine că acestea au fost formulate, într-adevar, de preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor”, precizează compania.

Conform Blue Air, aproape toate companiile aeriene din Europa au anulat mii de zboruri, în lunile ianuarie si februarie ale anului 2022, din cauza restricţiilor de călătorie impuse pentru a limita răspândirea noilor variante de COVID-19, fiind nevoite să își ajusteze programul operațional și să reduă frecvențele pe anumite rute mai puțin solicitate. Printre acestea se regăsesc companiile de linie Lufthansa Group, Air France – KLM, si operatorii low-cost Ryanair, Wizz Air, Blue Air, EasyJet sau Vueling.

”De menționat faptul că Lufthansa Group care include companiile aeriene Lufthansa, Swiss, Austrian Airlines, Brussels Airlines şi Eurowings, a anulat 33.000 de zboruri, reprezentând 10% din programul său operațional”, susţine Blue Air.

De asemenea, Blue Air argumentează că ”Raynair a anulat 33% din zborurile programate în luna ianuarie 2022, la fel și Wizz Air care a anulat mii de zboruri și a suspendat peste 100 de rute”.

”Vom reveni cu un comunicat detaliat dupa ce vom primi un înscris, emis în conformitate cu prevederile legale în vigoare, prin care ne vor fi aduse la cunoștință, în mod oficial, acuzaţiile formulate la adresa BLUE AIR AVIATION SA și deciziile luate de Autoritatea Naţionala pentru Protecţia Consumatorilor”, anunţă compania.

Un punct de vedere similar a fost exprimat şi de avocatul Blue Air Aviation, Bogdan Năstase.

”Compania BLUE AIR AVIATION SA a luat cunoştinţă din materiale de presă publicate în mediul online de ameninţările formulate la adresa sa de dl. Horia Constantinescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor. Pentru că până la acest moment, nu am primit absolut niciun înscris oficial prin care ameninţările diseminate în mediul online să fie comunicate societăţii în mod oficial, având în vedere numeroasele solicitări pe care le-am primit din partea mass media, vă aducem la cunostiinta faptul că nu putem răspunde unor acuzaţii publicate în presă, scrisă sau online, neavand nicio dovada că acestea au fost formulate de un înalt oficial al Statului Român, urmând a reveni cu un comunicat cu privire la aspectele menţionate în mass media la data la care vom lua la cunoştinţă de respectivele acuzaţii prin intermediul unui înscris oficial, emis în conformitate cu prevederile legale în vigoare”, spune Bogdan Năstase, avocat Blue Air Aviation.

ANPC a transmis joi detalii despre ancheta care vizează compania aeriană Blue Air, precizând că, din 30 aprilie 2021 – când s-au ridicat majoritatea restricţiilor impuse de pandmie – compania a anulat peste 11.200 de zboruri pentru care erau făcute aproape 180.000 de rezervări şi s-au plătit peste 66,5 milioane de lei. ANPC precizează că Blue Air nu a oferit călătorior motive pentru anularea zorurilor, nu a rambursat contravaloarea acestora şi nici nu a plătit compensaţii. În plus, deşi I s-a atras atenţia asupra practicii comerciale, compania a recidivat.tuaţie, de la această companie sau de la oricare alta.