Black Friday: 80% din reduceri sunt false. Multe produse au chiar un preț mai mare decât în restul anului

Sebastian Popescu 03/05/2018 | 14:43 Ştiri
Black Friday: 80% din reduceri sunt false. Multe produse au chiar un preț mai mare decât în restul anului

Ofertele de Black Friday sunt false, atrage atenția Consiliului Concurenței, care transmite că retailerii online nu respectă legislația.

Autoritatea de concurenţă a constatat că „prețul redus” promovat de comercianți în perioada de Black Friday de anul trecut era cel puțin egal cu prețul de referință, în cazul a 80% din produsele monitorizate. Mai mult, Consiliul Concurenţei a constatat că aproape 29% din produsele monitorizate aveau un preţ chiar mai mare decât cel practicat în ultimele 30 de zile.

„Această practică, de a creşte sau de a menţine artificial prețul de referință în cadrul promoţiilor (ex. Black Friday), creează consumatorilor impresia că beneficiază de o reducere mai mare decât este în realitate. De fapt, consumatorii plătesc un preţ apropiat celui din afara campaniei, ceea ce poate constitui o încălcare a legislaţiei în domeniu”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, Preşedintele Consiliului Concurenţei.

Conform legislaţiei (OG nr. 99/2000), orice comerciant care intenţionează să facă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la un preţ de referinţă, respectiv la cel mai mic preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în ultimele 30 de zile.

Ancheta sectorială a reliefat faptul că, în general, mai mult de jumătate din volumul vânzărilor principalilor retaileri sunt la prețuri promoționale. Astfel, o mare parte din produsele comercializate de toate platformele online importante şi care au fost monitorizate au avut prețuri reduse durate lungi de timp (chiar peste 75% din timp).

Astfel, preţurile practicate de de comercianţii online cu ocazia campaniei Black Friday sunt comparabile cu cele din cadrul altor campanii. Ca urmare, Black Friday se individualizează mai degrabă ca o campanie de volum, decât de reducere a preţurilor.

Din datele analizate, reiese faptul că sursa principală a reducerilor de prețuri constă în negocierea unor discount-uri importante cu furnizorii. Acest lucru adâncește și mai mult barierele existente între retailerii mari și cei cu o poziție de piață nesemnificativă.


Foto: Mediafax