Autoritățile vor monta noi porți de presemnalizare a înălțimii maxime admise în Pasajul Unirii

Andrei Dumitru 07/04/2023 | 15:42 Ştiri
Autoritățile vor monta noi porți de presemnalizare a înălțimii maxime admise în Pasajul Unirii

Primăria Sectorului 4 anunţă că, în noaptea de vineri spre sâmbătă, va începe montarea propriu-zisă a noilor porţi de presemnalizare a înălţimii maxime admise de 3,5 metri la Pasajul Unirii.

Conform unui comunicat de presă transmis de Primăria Sectorului 4, montarea acestor sisteme vine după reconfigurarea tramei stradale, încheiată cu montarea unui nou scuar în zona mediană a Bulevardului Dimitrie Cantemir, care va separa fluxurile de trafic şi va fi folosit şi pentru susţinerea fundaţiilor proaspăt turnate ale noilor porţi de presemnalizare a înălţimii maxime admise de 3,5 metri.

Montarea noilor porţi începe în noaptea de vineri spre sâmbătă, de la ora 23.30, iar pe timpul lucrărilor, circulaţia în Pasajul Unirii se va desfăşura în condiţii normale.

”Confecţionate din metal, noile porţi de presemnalizare au fost deja livrate de către producători, iar începând din această noapte, acestea vor fi puse pe poziţie. Ulterior finalizării operaţiunilor de montare, pe noile porţi de presemnalizare vor fi montate echipamentele eletronice de avertizare în caz de depăşire a înălţimii maxime admise de 3,5 metri, pentru circulaţia vehiculelor prin Pasajul Unirii. Totodată, dacă şi condiţiile metorologice vor fi prielnice, va fi refăcută şi partea carosabilă, mai exact va fi turnat un nou covor asfaltic, pe care vor fi marcate noile benzi de circulaţie, atât cele clasice, cât şi cele rezonatoare, cu rol de avertizare”, a arătat sursa citată.

Potrivit Primăriei, noile sisteme suplimentare de semnalizare pentru circulaţia în Pasajul Unirii au fost proiectate de specialişti ai Universităţii Tehnice de Construcţii Bucureşti şi ai Brigăzii de Poliţie Rutieră, cu zeci de ani de experienţă în domeniul semnalizării şi avertizării rutiere, şi avizate de către Comisia Tehnică de Circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti.

Noul sistem de atenţionare şi limitare a accesului rutier, care va fi montat la ambele intrări în Pasajul Unirii, este compus din noi porţi de presemnalizare a înălţimii maxime admise, corelate cu senzori electronici de măsurare a înălţimii, camere video şi cu panouri informative de tip LED, şi noi porţi de gabarit, corelate cu noua semnalistică de la sol (înfiinţare de noi scuaruri, benzi de circulaţie cu sisteme rezonatoare şi benzi de circulaţie speciale pentru scoaterea vehiculelor agabaritice din zona dedicată intrării în pasaj).

După primele două porţi, va fi montată încă una, cu acelaşi rol de atenţionare în privinţa limitării de înălţime, dotată cu lanţuri, camere video şi senzori, care vor transmite informaţii referitoare la depăşirea înălţimii maxime admise către noua poartă de gabarit, ce va fi montată înainte de intrarea în tunelul rutier.

”Construită din metal, cu rolul fundamental de a opri orice vehicul cu o înălţime mai are de 3,5 metri, aceasta va avea, pe lângă indicatoarele clasice cu inscripţia limitei de înălţime, panouri de afişaj electronic şi semafoare inteligente, care, în baza informaţiilor transmise de senzorii porţilor de presemnalizare, vor afişa culoarea roşie timp de 10 secunde, la detectarea unei depăşiri de gabarit. În acest interval, şoferul vehiculului agabaritic va fi avertizat vizual prin intermediul panourilor de tip led să nu-şi continue drumul şi să utilizeze banda dedicată ieşirii din zona aferentă intrării în pasaj. Dacă şoferul nu se conformează, vehiculul se va opri propriu zis în poarta de gabarit!”, au atenţionat sursele citate.

Cât priveşte sensul de intrare în Pasajul Unirii dinspre Piaţa Universităţii către bulevardul Dimitrie Cantemir, pe lângă poarta de gabarit, vor fi montate două porţi de presemnalizare a înălţimii maxime admise, similare.

Sistemul electronic de panouri de avertizare şi semafoare care va fi montat la cele două intrări în pasaj va putea fi folosit şi în cazul unor eventuale situaţii de urgenţă apărute în interiorul tunelului rutier (incendii, inundaţii, accidente etc).

Pasajul Unirii a fost redeschis la începutul lui septembrie 2022, după o investiţie de 12 milioane de euro.

”Pasajul rutier Unirii, cu o lungime de aproximativ 900 de metri, a devenit cel mai sigur tunel rutier, din punct de vedere al infrastructurii din România, dar şi cel mai tehnologizat din ţară”, anunţa la acel moment Primăria Sectorului 4.

Incidente în Pasajul Unirii

La câteva zile de la inaugurare, un şofer turc a fost amendat de poliţişti după ce a vrut să intre cu TIR-ul în Pasajul Unirii, fără a respecta limita de înălţime, şi a rupt poarta metalică montată înainte de intrarea în pasaj.

În 21 septembrie, un camion a rămas blocat în Pasajul Unirii după ce şoferul a ignorat limitatorul de înălţime şi a forţat trecerea prin tunel, astfel că plafonul a fost deteriorat. Pagubele vor fi stabilite de o comisie şi urmează să îi fie imputate şoferului, anunţa atunci Primăria Sectorului 4, care preciza şi că, de la redeschiderea pasajului, cinci vehicule de mari dimensiuni au rămas blocate, fie în poarta gabaritică, fie în tunelul rutier.

În 23 decembrie 2022, un autocar cu turişti greci a lovit bara de presemnalizare de la intrarea în pasaj, o persoană decedând. Iniţial, peste 20 de persoane au fost transportate la spital. Ulterior, unii dintre cei aflaţi în autocar au anunţat că se vor adresa instanţei.

În ianuarie, o autoutilitară a rămas blocată în Pasajul Unirii. Şoferul a fost amendat cu 870 de lei întrucât autoutilitarea avea modificări neomologate, suprastructura metalică depăşind dimensiunile.