Ambuteiaje în cosmos: Cum vor autoritățile aerospațiale să rezolve traficul de pe orbita Pământului

Mimi Noel 01/06/2018 | 17:19 Global
Ambuteiaje în cosmos: Cum vor autoritățile aerospațiale să rezolve traficul de pe orbita Pământului

În cursa pentru comercializarea spațiu­lui, prima evidență s-a conturat deja traficul începe să se cam întețească pe orbita joasă a Pământului. Și cum în spațiu este mai dificil să amplasezi semafoare care să țină lucrurile sub control, o companie din California are soluția pentru a evita coliziuni în lanț.

Acest articol a apărut în numărul 41 (28 mai – 10 iunie) al revistei NewMoney

Pe măsură ce spațiul tinde să devină tot mai accesibil din punct de vedere financiar, companii private sau entități din zona academică și miliară, cu toții au ochii ațintiți pe cer. Nu este încă limpede cum vor coexista toate noile gadgeturi orbitale ce urmează să fie lansate și care vor survola planeta cu aproape 27.000 de km pe oră printre tonele de deșeuri rămase de la aventurile spațiale anterioare.

Aerospace Corp., un centru federal de cercetare, are o soluție pentru a decongestiona traficul orbital. Atașarea unui trans­ponder GPS pe fiecare vehicul lansat, pentru a putea fi urmărit, identificat și mo­ni­torizat permanent, chiar și când satelitul încetează să mai funcționeze.

Populare în in­dustriile aeriană și mari­timă, transponde­rele nu au fost folosite pe scară largă până acum. În prezent, localizarea sa­teliților se face în mare parte prin sis­teme de radar de la sol și prin teles­coa­pe optice de locali­zare.

INVADAREA SPAȚIULUI. De la începutul așa-numitei Ere Spațiale, omenirea a lansat aproape 7.500 de sateliți, dintre care peste 1.500 sunt încă funcționali. Este marginal dacă ne gândim la cele peste 20.000 de vehicule spațiale noi pe care companii precum Planet Labs Inc., OneWeb, LeoSat En­terprises sau SpaceX, ultima fiind con­tro­lată de Elon Musk au în plan să le lanseze.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Are o experiență de peste zece ani în jurnalism. A început la agenția națională de presă Rompres, iar în 2006 s-a alăturat echipei care se ocupa de ediția în limba română a publicației americane BusinessWeek. În 2007, a completat echipa de jurnaliști care pornea revista de afaceri Money Express. Domeniile acoperite au variat, de la retail la FMCG, farma, fonduri de investiții, fuziuni și achiziții, IT&C. A realizat interviuri cu cei mai proeminenți oameni de afaceri români, antreprenori locali, dar și cunoscuți oameni de afaceri străini, precum directorul executiv al Microchip, Steve Sanghi, sau fostul director executiv al Sony America, Michael Schulhof. Mimi Noel lucrează ca Account Manager la AMICOM din 2012. La NewMoney, se ocupă de subiectele internaționale.