Airline branding și consultanță privind proprietatea intelectuală, nișele pe care agenția Innerpride se concentrează

Mimi Noel 21/12/2022 | 17:22 Companii
Airline branding și consultanță privind proprietatea intelectuală, nișele pe care agenția Innerpride se concentrează

Airline branding și consultanță privind proprietatea intelectuală sunt cele două nișe pe care agenția de branding din Iași, Innerpride, se concentrează pentru a-și securiza o creștere de cel puțin 25% anul viitor.

Antreprenorii au avut un an să se adapteze rapid contextului dificil economic și geopolitic creat de războiul din Ucraina. Brandul puternic, construit în timp, ajută enorm mai ales în astfel de momente de crize, fiind elementul diferențiator, grație clienților loiali care consumă brandurile în care au încredere, chiar și pe fondul unei sensibilități mai mari față de preț.

Este totodată genul de context care coagulează noi oportunități pentru afaceri, dar și pentru agentiile de branding. Se merge cu frâna trasă cumva, în formularea lui Viorel Nedelcu, creative director la Innerpride, agenția de branding din Iași, care are în portofoliu companii precum Dedeman, Proton, Musette, Asirom, Iulius Grup, Coriolan, Vector, Reper sau Blue Air.

Spre exemplu, brandul Dedeman, aflat în portofoliul celor de la Innerpride între 2002 si 2007, continuă să performeze valoric, plasându-se pe locul al treilea în clasamentul celor mai puternice 50 de branduri românești. Potrivit raportului Brand Finance România 50, realizat anual de Brand Finance, compania de consultanţă care evaluează cele mai valoroase branduri globale, naţionale şi sectoriale, Dedeman a avut o creștere a valorii de brand cu 24% ajungând la 504 milioane euro.

O analiză a Unlock, specializată în studii de strategie de brand și marketing cultural, mărcile românești sunt tot mai vulnerabile în actualul context economic. Rezistă cele cu adevărat relevante, cele care sunt mult mai mult decât „doar un brand românesc”. Românii nu sunt “împotriva” mărcilor românești, însă vor mai mult de la ele. De exemplu, 40% declară că vor să cumpere mai multe mărci și produse românești anul viitor, însă pentru o astfel de dinamică, consumatorii au nevoie și de opțiuni relevante, arată analiza Unlock.

Innerpride, un portofoliu de peste 1.000 de proiecte

Pentru Innerpride creșterea anul acesta a venit din proiectele de branding pur. Printre ele, definirea brandurilor a două mari turnee sportive naționale – cel mai mare turneu de volei pe plajă din România – Brizo și cel mai mare și mai bine cotat turneu de tenis din circuitul ATP – Concord Iași Open. Cu un portofoliu de peste 1.000 de proiecte, birouri în Iași, Londra și Boston, Innerpride este o agenție de consultanță specializată în branding fondată acum două decenii de trei antreprenori români – George Nisioiu, CEO, fondator și partener, Viorel Nedelcu, creative director & partener și Ovidiu Strugaru, delivery director & partener.

Cu o concurență puternică din partea unor agenții precum Brandient sau Brandfusion, Innerpride activează și pe o nișă – airline branding – de la care are așteptări mai ales din 2023, odată cu revenirea industriei aeriene, după cum au remarcat reprezentanții agenției care mizează pe o creștere de 25% a afacerii pentru anul viitor.

Piaţa de media din România ar urma să depăşească nivelul de 640 milioane de euro, în 2022, în creştere cu 6% faţă de cifrele înregistrate cu un an în urmă, conform estimărilor publicate în cadrul celei de-a doua ediții a evenimentului DigiCon. Zona de branding are o pondere de 10 milioane de euro, potrivit estimării lui Nedelcu de la Innerpride.

Digitalul înregistrează cea mai consistentă creștere. Mutarea în online a brandingului este o schimbarea de paradigmă care a transformat implicit și munca agențiilor. O provocare nu doar pentru agenții, ci și antreprenori, după cum mai remarcă cei de la Innerpride.

După un an 2022, unde a definitivat două proiecte complete de branding pentru două rețele de farmacii pentru 2023, agenția din Iași preconizează și o creștere a echipei și o specializare a serviciilor cu accent pe zona de consultanță privind proprietatea intelectuală. Biroul din Londra, care gestionează divizia de „business services” (presupune brokerajul de digital assets, cum sunt de exemplu domeniile de internet) a reușit în 2022 să cumpere pentru Musette domeniul musette.com, iar pentru CARBON carbon.ro.

Din portofoliul de branduri internaționale al celor de la Innerpride fac parte DataFlash, B-TECT (Germania), Responsible Advertising and Children (Belgia), IBM (Austria), Kotobuki (Japonia), Relativity, Brightwater Landing, COPAC, SkyTerra, Addiction.com, Lucida, CreekSide, Tabita, Back Country Wellness sau Gateway Connect (Statele Unite).

Are o experiență de peste zece ani în jurnalism. A început la agenția națională de presă Rompres, iar în 2006 s-a alăturat echipei care se ocupa de ediția în limba română a publicației americane BusinessWeek. În 2007, a completat echipa de jurnaliști care pornea revista de afaceri Money Express. Domeniile acoperite au variat, de la retail la FMCG, farma, fonduri de investiții, fuziuni și achiziții, IT&C. A realizat interviuri cu cei mai proeminenți oameni de afaceri români, antreprenori locali, dar și cunoscuți oameni de afaceri străini, precum directorul executiv al Microchip, Steve Sanghi, sau fostul director executiv al Sony America, Michael Schulhof. Mimi Noel lucrează ca Account Manager la AMICOM din 2012. La NewMoney, se ocupă de subiectele internaționale.