Agenția de turism online Paravion, afaceri de 78 de milioane de euro anul trecut

Cristina Dobreanu 27/03/2017 | 11:58 Ştiri
Agenția de turism online Paravion, afaceri de 78 de milioane de euro anul trecut

Paravion, agenție de turism online, activă și pe piața din Turcia cu portalul de turism Bavul.com, a raportat afaceri totale de aproximativ 78 milioane de euro în 2016.

Operațiunile din România au crescut cu 20% faţă de anul precedent, ajungând la circa 55 milioane de euro, iar cele din Turcia s-au ridicat la 23 milioane de euro.

Pe piața din România, cel mai bine vândut produs din portofoliul Paravion au fost biletele de avion, generând 84% din businessul companiei. Topul este completat de city break-uri, vacanțe și hoteluri, urmate de segmentele serviciilor adiţionale, precum asigurările de călătorie.

„În 2016, tranzacțiile finalizate de pe dispozitivele mobile au înregistrat o creștere de 400% comparativ cu anul precedent, o evoluție foarte frumoasă, la care ne așteptam, având în vedere investițiile realizate pe acest segment și faptul că online-ul continuă să-și păstreze dinamica cu care ne-a obișnuit. Suntem în perioada în care mobilitatea începe să traseze trendurile în materie de turism digital”, declară Remus Vişan, director general al Paravion.

De asemenea, numărul tranzacţiilor de căutare generate de clienţii Paravion în 2016 a atins pragul de 175 de milioane de căutari, în creștere cu circa 40% față de anul precedent.

„Anul acesta țintim o creștere de 30% a afacerilor Paravion, de până la 70 de milioane de euro, dar și un avans al afacerilor Bavul.com, de până la 29 de milioane de euro”, încheie Remus Vișan.

Citiți și: Turism de primăvară: Cât costă un city break în marile orașe din Europa

În 2016, cea mai populară destinație în rândul românilor în 2016 a fost Amsterdam. În topul destinațiilor către care au zburat românii anul trecut au intrat și Istanbul, Munchen, Paris și Frankfurt.

Pentru un city break, turiștii au plătit, în medie, circa 240 de euro de persoană, tarif ce a inclus bilete de avion dus-întors și două nopți de cazare la hotel de 3*, cu mic dejun inclus, în timp ce pentru pachetele de tip charter, turiștii au pus deoparte 600 de euro de persoană. Tariful a inclus transportul cu avionul, transfer de la și către aeroport și șapte nopți de cazare la hotel de 4*, cu demipensiune.

În ceea ce privește bugetul mediu alocat de către români pentru biletele de avion cumpărate în 2016, acesta a fost de aproximativ 260 de euro de persoană pentru companiile de linie, iar pentru biletele de avion low cost, circa 94 de euro de persoană.

Aproximativ 70% din totalul pachetelor turistice vândute de Paravion în 2016 au fost achiziționate în două rate, prima reprezentând avansul la înscriere, iar a două fiind diferența achitată cu două săptămâni înainte de plecare.

Cristina Dobreanu a debutat în presa scrisă acum 12 ani, la România liberă. Apoi a scris la revistele de business și after business Income Magazine și Forbes România, și la portalul de business Profit.ro. A participat, în 2010, la proiectul “Study and information Programme for Young Journalists from South East Europe”, (Berlin, Germania), realizat de Konrad Adenauer Stiftung. Este specializată pe politică externă și macroeconomie, dar acoperă din punct de vedere editorial subiecte legate de lumea antreprenorială.