Afacerile din comerțul online românesc vor ajunge la 1,3 miliarde de euro în 2016

Gabriel Bucur 06/12/2016 | 18:13 Ştiri
Afacerile din comerțul online românesc vor ajunge la 1,3 miliarde de euro în 2016

În acest an, românii vor ridica ștacheta cumpărăturilor online, iar cifra de afaceri va depăși șase miliarde de lei, un nivel istoric pentru țara noastră, potrivit unei analize KeysFin.

În 2011, comerțul online românesc însuma afaceri de 1,68 miliarde de lei. Evoluția s-a simțit cel mai mult în perioada 2014-2015, când businessul din sectorul e-commerce a avansat cu peste două miliarde de lei, până la valoarea de 5,47 miliarde de lei, de anul trecut.

Creșterea s-a bazat pe interesul tot mai mare al românilor privind produsele și serviciile vândute pe internet și pe dezvoltarea spectaculoasă a comerțului online, asigurat, în prezent, de peste 5.300 de firme, dublu față de acum cinci ani.

Profitablitatea sectorului a avansat de la 47,4 milioane de lei, în 2011, la 233,7 milioane de lei, în 2015. Pentru anul 2016 se preconizează un profit de peste 300 milioane de lei.

„Anul 2016 se anunţă a fi cel mai bun din istoria business-ului online din România. Un argument de actualitate îl reprezintă rezultatele spectaculoase din campania Black Friday 2016 (…). Nu neapărat reducerile, cât volumul spectaculos al vânzărilor a dovedit că românii sunt tot mai interesaţi de vânzările din aşa-numitele mall-uri virtuale”, au explicat analiştii de la KeysFin.

Cine controlează comerțul online românesc

Cel mai important jucător din piaţa comerțului electronic românesc este compania Dante International SA, cu afaceri de 1,7 miliarde de lei în 2015, potrivit datelor financiare depuse la Ministerul Finanţelor.

În top urmează, în ordinea cifrelor de afaceri, Fashion Days Shopping SRL, cu 221 de milioane de lei, Studio Moderna SRL, cu 188 de milioane de lei, PayPoint Services SRL, cu 188 de milioane de lei, Corsar Online SRL, cu 173 de milioane de lei, şi PC Garage SRL, cu 166 de milioane de lei.

În clasament celor mai mari companii din comerțul online românesc mai sunt incluse Payzone SA, cu o cifră de afaceri de 155 de milioane de lei, Teamnet Business Services, cu 130 de milioane de lei, Euronet Services SRL, cu 88 de milioane de lei, şi Elefant Online S.A., cu 78 de milioane de lei.

„Aceste companii administrează câteva dintre cele mai populare mall-uri online, de la eMag la Fashion Days, PC Garage sau Elefant.ro, portaluri care, prin investiţiile masive în promovarea serviciilor online, au crescut gradul de încredere al românilor în comerţul pe internet”, explică analiştii KeysFin.

 


FOTO: Mediafax

În șapte ani de jurnalism, a pendulat între domeniul sportiv și cel economic. A lucrat, printre altele, la Radio România Actualități și Adevărul Financiar. Acum, este coordonatorul online al proiectului NewMoney.