AEP cheltuie 1,8 milioane lei pentru o campanie de informare a alegătorilor

Elena Marinescu 01/03/2024 | 13:40 Ştiri
AEP cheltuie 1,8 milioane lei pentru o campanie de informare a alegătorilor

Autoritătea Electorală Permanentă va face o campania de informare în privința alegerilor din 2024. Şeful instituţiei, Toni Greblă, a precizat că finanțarea va fi din fonduri europene.

„Este o campanie de informare în legătură cu desfășurarea din punct de vedere tehnic a alegerilor. Nu are legătură cu propaganda politică, propaganda de partid ș.a.m.d.”, a explicat președintele AEP la postul B1TV.

„Suma provine dintr-un program european, care s-a derulat pe parcursul a trei ani, care a cuprins numeroase acțiuni, atât în țară, cât și în străinătate, de informare a cetățenilor români asupra modului cum trebuie organizate alegerile, cum este de dorit să participe cu persoane competente în diversele birouri care se formează cu ocazia alegerilor, de la biroul de secție, până la Biroul Electoral Central, tocmai pentru ca alegerile să poată să fie organizate cât mai bine posibil, cu o participare a cetățenilor, cu informarea asupra faptului că participarea la vot reprezintă o parte importantă a democrației dintr-o anume țară, că aleșii trebuie să aibă o anume reprezentativitate și, deci, prezența la vot, prin informare, este de dorit în toate țările unde se organizează astfel de alegeri”, a adăugat Toni Greblă.

„Are 100% finanțare fonduri europene”

„Repet, este un program început de multă vreme, are 100% finanțare fonduri europene. Uniunea Europeană, Comisia Europeană sprijină campaniile de informare corectă a alegătorilor în legătură cu faptul că acestea trebuie să fie făcute cu participarea cetățenilor, prin transparență totală, în acord cu bunele practici europene în materie de alegeri, cu respectarea principiului eticii, a informării corecte a alegătorilor”, a spus Toni Greblă.