Petiție pentru demiterea ministrului Educației. Cîmpeanu mai vrea un mandat

Elena Marinescu 29/08/2022 | 17:58 Ştiri
Petiție pentru demiterea ministrului Educației. Cîmpeanu mai vrea un mandat

După ce 100 de intelectuali i-au cerut lui Sorin Cîmpeanu modificarea radicală a proiectelor legilor educației, acum mai mulți profesori îi cer președintelui Klaus Iohannis demiterea ministrului Educației și retragerea proiectului, printr-o petiție publică Declic care a adunat peste 26.000 de semnături.

Sorin Cîmpeanu – ministrul care a făcut parte din trei guverne în ultimii 10 ani – consideră că oamenii au dreptul să facă petiții, dar lasă să înțeleagă că solicitarea privind demiterea sa este un demers politic.

„Orice petiţie este un drept cetăţenesc, constituţional, ce trebuie să fie respectat. Cetăţenii au dreptul să facă aceste petiţii, pe orice temă. Au fost teme care au adunat multe sute de mii de semnături. Deci este un drept pe care îl au şi este foarte bine să fie exercitat”, a spus Cîmpeanu la Digi 24.

Mii de amendamente la noile legi ale Educaţiei

„Eu am datoria să explic ce se întâmplă cu privire la aceste proiecte de legi ale Educaţiei. În momentul de faţă, centralizăm multe mii de amendamente. Au fost propuneri foarte bune, rezultate pe parcursul celor 43 de zile de dezbatere şi pe parcursul celor peste 75 de întâlniri. Astăzi voi anunţa un stadiu intermediar al preluării acestor propuneri, multe dintre ele constructive, care fac din proiectele legilor educaţiei lansate în dezbatere proiecte şi mai bune, ce vor fi înaintate Parlamentului”, a adăugat el.

Cîmpeanu a precizat că Parlamentul este cel care adoptă legile, nu Ministerul Educaţiei. „Petițiile trebuie să-și urmeze cursul, noi ne ocupăm cu reforma educației, centralizăm toate propunerile pe care le apreciem ca fiind în sensul îmbunătățirii proiectului de lege”, a mai spus Cîmpeanu.

El a amintit că au fost făcute timp de 5 ani și jumătate de dezbateri în cadrul proiectului România Educată, cu toți experții în educație. „Demiterea unui ministru este un obiectiv al oricărui partid din opoziție”, a spus el, explicând astfel nemulțumirile prezentate în petiție.

Ministrul, mândru de reforma pe care o face în Educaţie

El s-a declarat în continuare mândru de reforma pe care o face în Educație și a reiterat că multe dintre propunerile de la dezbatere vor fi integrate. „La toate aceste dezbateri am participat încercând să explicăm că este o reformă ce trebuie făcută, înțelegând, în același timp, frica de schimbare care este un sentiment normal, dar avem datoria să explicăm aceste lucruri. Legile au fost, într-adevăr, elaborate ‘in house’ la nivel de proiect și acesta este un lucru absolut remarcabil, că nu am utilizat milioane de euro pe consultanță pentru a elabora proiecte de legi.

În momentul de față centralizăm mii de amendamente. Au fost propuneri foarte bune, rezultate pe parcursul celor 43 de zile de dezbatere și al celor 76 de întâlniri în cadrul acestor dezbateri și astăzi voi anunța un stadiu intermediat al preluării acestor propuneri, multe dintre ele constructive, care fac din proiectele Legii Educației care vor fi înaintate Parlamentului”, a adăugat Cîmpeanu.

Cîmpeanu mai vrea un mandat

„Președinții de senat n-au mandate limitate. Prorectorii nu au, decanii nu au, prodecanii nu au, directorii de departamente nu au, directorii din învățământul preuniversitar nu au. Dacă vă interesează experiența mea personală, vă spun – sunt ministru la al treilea mandat, nu am auzit să am vreo limită, la 5, la 7.

Deci nu am o limită a numărului de mandate. S-ar putea să vă dau o veste proastă, să fiu și-n al patrulea mandat de ministru, pentru că nu e o limită. Dacă vă referiți tot la mine, de data asta la senatorul Sorin Cîmpeanu, nu am auzit să fie o limită de mandate.

Știu, autoritățile centrale sunt cum sunt și nu au o limită. Îmi puteți spune, un primar, ce limită de mandate are? El trebuie să fie ales. La fel și rectorul. Nu înseamnă că dacă îi dăm dreptul să aibă două mandate, el va avea două sau trei mandate. Înseamnă că dăm dreptul unei întregi comunități universitare, formată din totalitatea cadrelor didactice, cercetătorilor și a reprezentanților studenților să se exprime. Și să se exprime liber, printr-un vot secret care nu poate fi controlat de nimeni. Am avut situații de rectori care avea bază legală pentru a se înscrie și nu s-au mai înscris. De ce? Pentru că au realizat că nu vor mai putea câștiga alegerile.

Deci este vorba, în ultimă instanță, de dreptul de a alege și de a fi ales. N-am auzit de număr limitat de mandate nici măcar la președinții de consilii județene. Toate acestea, alături de experiența internațională a unui număr de 14 state din Europa, și sper să admirați, să apreciați nu să admirați, că e prea mult să admirați, eleganța de care dau dovadă fără să nominalizez universitățile americane”, a mai spus Cîmpeanu referindu-se la situaţia din învăţământul superior.

Un ministru al Educaţiei suspectat de plagiat

Întrebat recent de Edupedu.ro care au fost concluziile comisiei Universității de Științe Agronomice înființată în urmă cu un an pentru a-i analiza teza de doctorat, Sorin Cîmpeanu a spus: “Rezultatul a fost acela de respectare a absolut tuturor normelor de etică și deontologie universitare, indiferent la momentul la care au fost adoptate, și în plus a fost verificat, dacă nu mă înșel, cu două softuri anti-plagiat”. De ce nu a continuat verificările la CNATDCU, așa cum a solicitat în primă fază către USAMV?

Ministrul a spus că raportul primit de la universitatea pe care a condus-o și al cărui rector suspendat este are următoarea concluzie: “Nu considerăm necesară continuarea verificărilor întrucât din analiza amănunțită, în format clasic, cât și analiza prin 2 softuri anti-plagiat, având în vedere diferența imensă între coeficienții de similitudine 1 și 2 acceptați și coeficienții de similitudine rezultat prin analiza tezei.”

Întrebat dacă teza de doctorat a fost analizată de colegii săi din USAMV, ministrul Cîmpeanu a spus că „nu cred că au fost doar colegi din USAMV”.

Cartea de vizită a controversatului ministru al Educaţiei

De profesie inginer proiectant, Sorin Cîmpeanu are 54 de ani și este unul dintre oamenii cheie ai sistemului de învățământ românesc.

De cand a intrat în politică și până în prezent, Sorin Cîmpeanu a schimbat trei partide: a fost membru ALDE pâna în 2017, apoi membru PRO România din 2017 până în decembrie 2019, pentru ca din ianuarie 2020 să devină membru PNL, partidul din partea căruia a candidat pe poziția a doua pentru Senat, potrivit ziare.com.

În perioada decembrie 2014- noiembrie 2015, Sorin Cîmpeanu a fost ministrul Educației în Guvernul PSD condus de Victor Ponta, iar în noiembrie 2015, dupa ce Victor Ponta a demisionatdin cauza tragediei de la Colectiv, acesta a fost desemnat premier interimar pentru o perioada scurtă de timp.

În 2017, Sorin Cîmpeanu împreuna cu Daniel Constantin și Victor Ponta au fondat Partidul Pro Romania. Însă, în decembrie 2019, Sorin Cîmpeanu a plecat împreună cu Daniel Constantin la PNL, dupa neîntelegeri cu Victor Ponta legate tot de faptul că au votat pentru investirea Guvernului Orban.

Experienta profesională

  • 2012-prezent:  Rector al Universitatii de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti
  • iulie 2013-prezent:  Presedinte Consiliul National al Rectorilor din Romania
  • 2012-prezent:  Secretar General in Consiliul National de Atestarea Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare (CNATDCU)
  • 2012-prezent:  Membru corespondent Academia de Stiinte Agricole si Silvice „Gheorghe Ionescu Sisesti”
  • 2012-prezent:  Membru corespondent Academia de Stiinte Tehnice din Romania
  • 2012-prezent:  Vicepresedinte Comitetul National Roman pentru Programul Hidrologic International (CIHR)
  • 2008-2012:  Decan Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti- Facultatea de Imbunatatiri Funciare si Ingineria Mediului
  • 2008-2012:  Director Departament FR la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti- Facultatea de Imbunatatiri Funciare si Ingineria Mediului
  • 2006-prezent:  Conducator doctorat, Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti
  • 1992-prezent:  Preparator (1992-1995)/ Asistent universitar (1995-1997)/ Sef lucrari (1997-2001)/ Conferentiar (2001-2006)/ Profesor (2006-) la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti, Facultatea de Imbunatatiri Funciare si Ingineria Mediului
  • 2004-2008:  Prodecan la Facultatea de Imbunatatiri Funciare si Ingineria Mediului
  • 2003-prezent:  Vicepresedinte Centrul de Excelenta in cercetare-BIOTEHNOL
  • 2005-2008: Director Irrifrance Roumanie
  • 2003-2004:  Expert coordonator la Ministerul Educatiei si Cercetarii, Agentia Nationala pentru parteneriatul univesitatilor cu mediul economico-social (APART)
  • 2000-2003:  Expert coordonator la Ministerul Educatiei si Cercetarii- Centrul National pentru Programul european Leonardo da Vinci
  • 1992-1999:  Coordonator Centrul Experimental Peris- Ilfov, Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti
  • 1991-1992:  Inginer proiectant, Institutul de Studii si Proiectari pentru Imbunatatiri Funciare (ISPIF)

Educaţie şi formare

  • 1992-2000:  Diploma de Doctor la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara din Bucuresti- Facultatea de Imbunatatiri Funciare si Ingineria Mediului
  • 1986-1991:  Diploma de inginer, obtinuta la USAMV Bucuresti, Facultatea de Imbunatatiri Funciare si Ingineria Mediului
  • 1982-1986:  Diploma de bacalaureat, Colegiul National „Sf. Sava” Bucuresti

Calificări postuniversitare

  • 2013, Certificat de atestare a competentelor profesionale, Academia Nationala de Informatii „Mihai Viteazul”, Colegiul National de Informatii
  • 2011, Certificat expert accesare fonduri structurale si de coeziune europene, acordat de INTRATEST sub egida Ministerului Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse si Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului
  • 2011, Certificat de formare continua in managementul educatiei, acordat de USAMV Bucuresti sub egida Ministerului Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse si Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului
  • 2011, Certificat de formare- analiza calitatii solurilor, acordat de Universitatea din Molise, Italia
  • 2011, Certificat de formare utilizarea teledetectiei in agricultura, acordat de Agentia Spatiala Romana
  • 2010, Certificat manager de proiect, acordat de CPPI- USAMV Bucuresti sub egida Ministerului Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse si Ministerului Educatiei, Cercetarii si Tineretului
  • 2010, Certificat formare management universitar, acordat de Academia de Studii Economice Bucuresti- nov. 2010
  • 2010, Certificat pregatire in tehnologia educatiei la distanta/ Formare experti evaluator externi, acordat de ARACIS
  • 2009, Diploma de studii postuniversitare de specializare managementul situatiilor de criza- Colegiul National de Afaceri Interne acordat de Academia de Politie „Al. I. Cuza” din Bucuresti
  • 2007- Certificat auditor sisteme de managementul calitatii, acordat de SEMQ MANAGEMENT
  • 2007, Certificat formare sisteme de managementul calitatii conform standardelor in familia ISO 9000, acordat de SEMQ MANAGEMENT
  • 2004, Certificat formare in domeniul implementarii standardelor de mediu, acordat de Institutul Superior de Agricultura din Lille, Franta
  • 2001, Certificat de absolvire curs de comunicare manageriala in structurile publice si private, acordat de Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative- Facultatea de Comunicare si Relatii Publice David Ogilvy