NEPI taie panglica mallului de 40 de milioane de euro din Râmnicu Vâlcea până la finalul anului

Andreea Neferu 13/06/2017 | 13:19 Ştiri
NEPI taie panglica mallului de 40 de milioane de euro din Râmnicu Vâlcea până la finalul anului

Dezvoltatorul imobiliar NEPI inaugurează până la finalul acestui an centrul comercial Shopping City  Râmnicu  Vâlcea, în urma unei investiții de 40 de milioane de euro.

Centrul comercial va avea o suprafață închiriabilă de 27.900 de meri pătați și va include un hipermarket Carrefour și ”unul dintre cei mai mari retaileri de electronice și electrocasnice din România”, precum și ”reprezentanțe ale unora dintre cei mai mari retaileri internaționali de fashion”, spun reprezentanții NEPI, fără a preciza însă numele lor.

Shopping City Râmnicu Vâlcea va dispune de aproximativ 14.000 de metri pătrați de branduri de fashion, o suprafață pentru hipermarket și servicii de 10.000 de metri pătrați și una de 3.000 de mp pentru zona de restaurante și divertisment.

„Acest centru comercial nu va fi doar o destinație de shopping și petrecere a timpului liber, ci și un motor pentru economia locală, generând mii de locuri de muncă”, spune Adina Ciobanu, asset manager în cadrul NEPI.

În Râmnicu Vâlcea mai există câteva proiecte de retail, printre care River Plaza Mall, Winmarky Cozia sau Family Center.

NEPI a mai deschis anul trecut centrele comerciale regionle Shopping City Timișoara și Shopping City Piatra-Neamț.

NEPI, care se pregătește să fuzioneze cu sud-africanii de la Rockcastle, a înregistrat în primul trimestru al acestui an venituri nete din chirii de 45 de milioane de euro, în creștere cu 51% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit raportului publicat de companie.

Valoarea portofoliului imobiliar al NEPI a ajuns la aproape 2,6 miliarde de euro, în creștere de la puțin sub 1,8 miliarde de euro în urmă cu un an. În ultimul an, NEPI a făcut mai multe achiziții care au contribuit la extinderea portofoliului, printre acestea numărându-se parcul de retail Shopping City și centrul comercial Arena Centar din Zagreb.

Printre planurile companiei, care are active în țări precum România, Serbia, Slovacia, Croația și Cehia, se numără ridicarea unor noi malluri și în Târgu Mureș, precum și extinderea centrelor comerciale Promenada din București, Shopping City Galați, Shopping City Sibiu și Shopping City Ploiești.

Compania rezultată din fuziunea între fondul de investiții NEPI și sud-africanii de la Rockcastle va fi listată pe bursele din Johannesburg și Euronext Amsterdam până la jumătatea lunii iulie a acestui an.

NEPI este listat în acest moment pe bursele de la București și din Johannesburg, în timp ce Rockcastle este pe piețele de capital din Africa de Sud și Mauritius.

Rockcastle are expunere și pe Europa Centrală, unde a investit până la jumătatea anului trecut circa 520 de milioane de dolari, în special în țări precum Polonia sau Cehia.

 


FOTO: NEPI

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.