O companie a decis să își retragă reclamele de pe YouTube de teamă să nu finanțeze extremiștii

Sebastian Popescu 14/05/2018 | 13:36 Ştiri
O companie a decis să își retragă reclamele de pe YouTube de teamă să nu finanțeze extremiștii

O companie americană de tehnologie a decis să își retragă reclamele de pe YouTube de teamă că acestea să nu apară în clipuri cu mesaje extremiste și prin urmare să le finanțeze, scrie Reuters.

„Nu dorim ca reclamele noastre să apară accidental în locuri greșite, cum ar fi clipurile cu conținut sensibil”, a transmis directorul de marketing al Cisco Systems, Karen Walker, pe blogul companiei. Aceasta a adăugat că Cisco va continua să urce conținut video pe canalul său de pe platforma YouTube.

Citește și: CERT-RO : Alertele de securitate cibernetică au crescut anul trecut cu 25%, până la 138,2 milioane

Această decizie luată de Cisco vine după ce CNN a publicat un raport în aprilie, care arată că reclamele a peste 300 de companii importante, inclusiv Cisco, au rulat pe canale extremiste de pe YouTube. Astfel, aceste companii ar fi finanțat involuntar canale ce promovează rasismul, pedofilia, nazismul sau teorii conspiraționiste prin reclamele plătite care au apărut în clipurile extremiste de pe rețeaua de video-sharing.

Youtube a anunțat că va lua măsuri pentru a întâmpina astfel de situații.

„Colaborăm cu agenții de publicitate pentru a face schimbări semnificative a modului în care abordăm monetizarea clipurilor de pe YouTube prin politici mai stricte, controale mai bune și o mai mare transparență. Ne angajăm să continuăm acest dialog și să îndreptăm lucrurile”, a declarat purtătorul de cuvânt al Google pentru Reuters.

YouTube anunța luna trecută că a șters, în ultimul trimestru al anului trecut,  aproximativ 5 milioane de videoclipuri care încălcau politicile de conținut ale platformei, înainte ca cineva să apuce să le vadă.


Foto: Hepta/Mediafax