Ce planuri de dezvoltare pe piața locală anunță retailerulul Kaufland pentru acest an

NewMoney 20/02/2023 | 10:18 Companii
Ce planuri de dezvoltare pe piața locală anunță retailerulul Kaufland pentru acest an

În planurile de dezvoltare ale companiei Kaufland România, expansiunea joacă rolul principal.

Pentru Kaufland România, începutul de an este și despre continuarea expansiunii din plan local. Compania tocmai a deschis la Sibiu al 162-lea hipermarket din rețea și nu se oprește aici. „Vom continua planurile de extindere în România, conform strategiei deja existente și în perspectivă optimistă, cu cel puțin zece magazine noi în 2023, atât în orașele mari, cât și în cele mici“, spune Valer Hancaș, director corporate affairs al Kaufland România.

Ultimul deceniu

Pentru Kaufland România, 2022 a fost anul cu cele mai mari investiții din ultimul deceniu, bugetul total apropiindu-se de 400 de milioane de euro. Compania a deschis 13 magazine și a anunțat construcția unui al treilea depozit în România, în zona Moldovei, pe o suprafață de 40 de hectare. „Expansiunea joacă un rol important în dinamica noastră și este o prioritate în modelul nostru de business. Drept dovadă, în pofida instabilității economice din ultimii trei ani, noi am continuat planurile de investiții în România și am păstrat un ritm constant pentru deschiderile de magazine“, detaliază Hancaș.

Acest ritm nu se va opri nici în următorii ani, retailerul având ca țintă o rețea de 200 de magazine la nivel local, până în 2025. În paralel, compania își continuă procesul de digitalizare, prin extinderea implementării caselor de marcat „Express“ și a serviciului de scanare a produselor „K-Scan“ în cât mai multe magazine din țară. Zilnic, aproximativ jumătate de milion de români trec pragul celor 162 de unități ale retailerului.

Parte a Schwarz Gruppe, Kaufland este la nivel local al doilea cel mai mare lanț de retail, după discounterul Lidl, aflat și el în portofoliul aceluiași grup german. În 2021, retailerul a avut o cifră de afaceri de 13,9 miliarde de lei (circa 2,8 miliarde de euro), în timp ce compania-soră, Lidl, a raportat vânzări de 14,9 miliarde de lei (aproximativ 3 miliarde de euro); cifrele pe 2022 nu sunt încă disponibile.

Diferența dintre cele două companii stă în modelul de business – în timp ce Kaufland dezvoltă hipermarketuri pe suprafețe foarte mari, Lidl este „o companie de tip discount“, cu magazine de dimensiuni mai mici. În 2022, Lidl a deschis 33 de magazine, ajungând astfel la peste 300 de unități în România, cu cinci centre de logistică.

În ansamblu, segmentul local de retail alimentar a ajuns la o valoare de 142 de miliarde de lei (peste 30 de miliarde de euro) în 2021, potrivit celui mai recent studiu de piață, publicat anul trecut de compania de consultanță KeysFin. „Încă de la începutul pandemiei, din 2020, companiile din retailul alimentar au demarat proiecte ample de investiții: de la managementul stocurilor până la extinderea rețelelor de magazine, deschiderea de eventuale depozite dedicate vânzărilor online și investițiile din zona de livrare. În prezent observăm o atenție sporită acordată măsurilor de reducere a impactului asupra mediului“, subliniază în analiza în cauză Diana Florescu, analist economic KeysFin.

Măsuri sustenabile

În acest context, care vizează „măsuri de reducere a impactului asupra mediului“, în paralel cu expansiunea prin magazine noi, Kaufland se va concentra în 2023 și pe sustenabilitate. „Ne propunem continuarea demersului de instalare de panouri fotovoltaice pentru spațiile noastre. În prezent avem un număr de 3.700 de panouri fotovoltaice, care alimentează patru hipermarketuri și unul dintre cele două centre logistice din România“, mai spune Valer Hancaș. Compania a investit 1,5 milioane de euro pentru dotarea magazinelor sale cu cele 3.700 de panouri fotovoltaice.

Astfel, consumul de energie electrică din surse regenerabile pentru magazinele Kaufland a depășit 96%. Mai mult, toate magazinele Kaufland din România dispun de aparate de colectare a deșeurilor, instalate în parcări, prin care au fost colectate peste 10,8 milioane de ambalaje reciclabile. Până în momentul de față, bugetul companiei pentru extinderea și întreținerea rețelei de aparate de reciclare a cumulat peste 25 de milioane de lei (peste 5 milioane de euro). Kaufland este unul dintre cei mai mari jucători din lume pe segmentul de comerț alimentar, cu 1.500 de magazine deschise în opt țări europene până la finalul lui 2022.

Primul magazin al lanțului a fost deschis în 1984, în Germania, compania ajungând între timp la afaceri de peste 27 de miliarde de euro. Expansiunea sa internațională a început cu intrarea pe piața din Republica Cehă, în 1998. Până în 2006 au urmat deschideri în Slovacia, Croația, Polonia, România și Bulgaria. Iar în 2019 s-a deschis și primul magazin Kaufland din Republica Moldova.

Astăzi, povestea merge mai departe, compania readaptându-se din mers schimbărilor economice din fiecare țară.

Acest articol a apărut în numărul 157 al revistei NewMoney