Wizz Air a ajuns anul trecut la aproape 7 milioane de pasageri pe piața locală
Operatorul aerian low-cost Wizz Air a înregistrat anul trecut 6,8 milioane de pasageri pe piața locală, în creștere cu 28% față de anul anterior, rămânând în continuare liderul pieței aviației din România. Astfel, unul din trei pasageri călătorește la bordul aeronavelor Wizz Air.
Compania, care și-a început operațiunile pe plan local în 2006, a transportat de atunci și până în prezent circa 35 de milioane de pasageri din și către România. ”România generează circa 20% din veniturile Wizz Air”, a spus József Váradi (foto), CEO al operatorului aerian, în cadrul unei conferințe de presă. În ansamblu, afacerile Wizz Air au ajuns anul trecut la circa 2 miliarde de euro, ceea ce înseamnă că business-ul din România s-a ridicat la aproximativ 400 de milioane de euro, potrivit estimărilor NewMoney.
Compania are șase baze operaționale în România, deservite de 21 de avioane, iar până la finalul anului flota care operează zboruri pe plan local va ajunge la 24 de aeronave.
Wizz Air a înregistrat creșteri spectaculoase în ultimii ani, ajungând la o cotă de piață de 34,7% în România, în timp operatorul low-cost românesc Blue Air și compania aeriană de stat Tarom ”mușcă” fiecare 15,9% din piața aviației, potrivit datelor prezentate de Wizz Air.
În timp ce companiile low-cost apasă pedala de accelerație an de an, operatorul de stat Tarom s-a afundat în ultimii ani în pierderi de amploare, iar mai multe voci spun că picajul companiei este iminent. ”Tarom va dispărea de pe piață, este doar o chestiune de timp. Avem de cinci ani un plan (în cazul în care Tarom își încetează operațiunile – n.r.)”, a mai spus József Váradi.
Cea mai mare parte a numărului de pasageri Wizz Air pe piața românească este generată de București, cu 3,1 milioane de persoane anul trecut, un plus de 19% față de 2016.
Anul acesta, Wizz Air va pune la vânzare 8,8 milioane de locuri pe rutele sale din România, cu 16% mai mult față de anul trecut.
Sursă foto: Wizz Air