VIDEO Cum arată și cât de rapizi sunt roboții de la Dacia. Uzina de la Mioveni produce o mașină la fiecare 54 de secunde

NewMoney 16/05/2018 | 11:14 Ştiri
VIDEO Cum arată și cât de rapizi sunt roboții de la Dacia. Uzina de la Mioveni produce o mașină la fiecare 54 de secunde

Liniile de producție ale Uzinei de automobile Dacia Pitești livrează un autovehicul la fiecare 54 de secunde. Și asta grație procesului de automatizare care este deservit atât de linii automate cât și de 800 de roboți.

„Producem o maşină la fiecare 54 de secunde, asta înseamnă 1.500 de maşini pe zi”, spune directorul general al Automobile Dacia şi Groupe Renault România, Antoine Doucerain.  În prezent, uzina beneficiază de aportul a peste 17.000 de angajați, iar 93% din producție ajunge la export.

Uzina Dacia a fost înființată în urmă cu 50 de ani. Primul autoturism care a ieșit pe poarta fabricii în 1968 a fost Dacia 1100, o mașină cu motorul poziționat în spate, inspirată din modelul produs în Franța, Renault 8. Un an mai târziu, fabrica de la Pitești începe producția modelului 1300, o mașină de familie inspirată de Renault 12.

De-a lungul timpului, Dacia 1300 a fost fabricată în mai multe versiuni, iar după 1999, când fabrica a fost preluată de Renault, locul modelului clasic a fost luat de noile proiecte realizate în colaborare cu producătorul francez.

Până la apariția modelului Logan, la uzina de la Mioveni a mai fost produsă Dacia Nova, începând din 1995 și apoi modelele Super Nova și Solenza, începând din 2000, respectiv 2003. Din 2004, constructorul de la Pitești iese cu modelul Logan, mașină care a relansat producția Uzinei și a început să recucerească piețele externe pierdute după 1990.

În 2008 și 2010, compania introduce în producție modelele Sandero și Duster. După un facelift și o tehnologie superioară, Duster a devenit vârful de gamă al produselor Dacia, vânzarea lui contribuind la realizarea unei cifre de afaceri de 5,1 miliarde de euro, anul trecut. În 2017, Uzina de la Pițești  a produs 310.000 de mașini, peste 90% fiind destinate exportului.


 

FOTO: Mediafax