UPC România intră în ”era” Vodafone cu venituri și număr de clienți în creștere

Andreea Neferu 09/05/2018 | 11:04 Ştiri
UPC România intră în ”era” Vodafone cu venituri și număr de clienți în creștere

UPC România, companie ce urmează să fie preluată de grupul britanic Vodafone într-o tranzacție internațională de 18,4 miliarde de euro, a încheiat primul trimestru al acestui an cu venituri nete de 190,7 milioane de lei, în creștere cu aproape 7% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Avansul vine în contextul în care numărul de abonați al companiei a crescut cu 135.600 în primele trei luni față de aceeași perioadă a anului trecut, până la 2.426.700 pe segmentele de televiziune, internet și telefonie. La finalul primului trimestru al acestui an, UPC România avea 1.338.000 clienți, în creștere cu 47.000 față de primele trei luni din 2017.

Grupul britanic Vodafone a confirmat astăzi preluarea operațiunilor din Germania, Ungaria, România și Cehia ale Liberty Global, cel mai mare operator de cablu din lume, într-o tranzacție de 18,4 miliarde de euro. Mutarea implică și preluarea operațiunilor UPC România. Dacă va fi aprobată de autoritățile concurențiale, tranzacția va crea un gigant european în domeniul telecomunicațiilor, Vodafone reușind astfel să se extindă și pe segmentul televiziunii prin cablu.

Compania UPC România a avut în 2016 afaceri de 579 de milioane de lei (130 de milioane de euro), în timp ce Vodafone România a încheiat cu afaceri de 3,5 miliarde de lei (780 de milioane de euro), potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor.


Sursă foto: UPC, Facebook

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.