Un producător de materiale de construcții care își face fabrică de 50 de milioane de euro: Potențialul României este foarte mare, 90% din clădiri nu sunt eficiente energetic

Andreea Neferu 07/03/2018 | 11:53 Ştiri
Un producător de materiale de construcții care își face fabrică de 50 de milioane de euro: Potențialul României este foarte mare, 90% din clădiri nu sunt eficiente energetic

România este una dintre piețele de perspectivă din Europa pentru industria izolațiilor, ocupând poziția a șasea la nivelul Bătrânului Continent din perspectiva consumului total de materiale izolante, potrivit grupului danez Rockwool, cu activități pe piața materialelor de construcții, care construiește o fabrică de vată minerală bazaltică de 50 de milioane de euro în România.

”Potențialul este foarte mare: aproximativ 90% dintre clădirile din România nu sunt eficiente din punctul de vedere al consumului de energie”, spune Florin Popescu (foto), business unit director al Rockwool Balkans.

Acesta este, de altfel, unul dintre elementele care au influențat decizia danezilor de a începe construcția unei fabrici de vată minerală bazaltică în România, în localitatea Ariceștii Rahtivani de lângă Ploiești, unde vor investi circa 50 de milioane de euro și vor crea 150 de locuri de muncă în mod direct și alte 300 în mod indirect, pentru servicii și logistică. ”Un argument puternic a fost și poziția strategică a fabricii (…), care oferă acces ușor în toate zonele țării, mai ales în București, dar și către alte țări în care vindem”, spune Popescu.

Piața locală de vată minerală bazaltică se ridică la circa 80.000 de tone anual, însă volumul este în creștere datorită directivelor europene și a legislației românești care promovează din ce în ce mai mult eficiența energetică. Potrivit Rockwool, vata bazaltică reprezintă 25% din valoarea pieței locale de izolații.

Rockwool România a încheiat anul 2017 cu afaceri de circa 70,6 milioane de lei (15,3 milioane de euro), în creștere cu 13,4% față de 2016, iar pentru anul 2018 estimează un avans de 10%. Începând de la mijlocul anului 2019, și noua fabrică de lângă Ploiești ar urma să aibă ”un impact pozitiv asupra business-ului din România și din regiune”, odată ce va demara producția. Chiar dacă cea mai mare a produselor care vor ieși pe poarta unității de la Ariceștii Rahtivani vor fi destinate pieței locale, o parte dintre ele vor fi livrate și în alte țări din regiune, precum Bulgaria, Grecia, Turcia, Cipru sau Kosovo.

Rockwool va folosi în noua fabrică materie primă locală, în acest moment fiind în discuții cu mai mulți potențiali furnizori.

Printre proiectele pentru care Rockwool a furnizat produse pe plan local de-a lungul timpului se numără centrele comerciale ParkLake Plaza, City Park Mall Constanța, Shopping City Timișoara, ansamblurile rezidențiale Newton Iași și One Herăstrău Park, fabricile Michelin din Zalău, Pirelli din Slatina și Romcarton din Popești Leordeni, precum și parcuri logistice ale dezvoltatorilor CTP și WDP.

Rockwool, cu activități pe piața de vată minerală bazaltică, este deja prezent pe piața românească de 20 de ani, prin intermediul filialei locale de vânzări, însă produsele comercializate în România erau aduse de la fabrici din alte țări.

Recent, și grupul francez de materiale de construcții Saint-Gobain a anunțat că redeschide în vara acestui an linia de producție de vată minerală din fibră de sticlă de la Ploiești, pe care a închis-o la începutul lui 2016. Totodată, grupul Saint-Gobain vrea să modernizeze și linia de producție de vată bazaltică de la fabrica din Ploieşti pe parcursul anului 2018.


Sursă foto: Rockwool

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.