Studiu de piață inițiat de agenția de marketing online KLAIN în colaborare cu UBB (P)

NewMoney 14/09/2023 | 12:53 Ştiri
Studiu de piață inițiat de agenția de marketing online KLAIN în colaborare cu UBB (P)

Schimbările continue a mediul de business și noile tehnologii, influențează deciziile pe care le ia fiecare antreprenor sau manager când vine vorba de business-ul pe care îl coordonează. De aceea, importanța datelor și a interpretării lor într-un mod cât mai clar, sunt esențiale în a lua cele mai bune decizii.

În acest context, agenția de digital marketing, KLAIN, în colaborare cu Universitatea Babeș-Bolyai (UBB) și susținută de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) inițiază un studiu menit să exploreze oportunitățile și impactul mediului online asupra afacerilor din România în era digitală, numit: „Importanța mediului online pentru dezvoltarea companiilor din România”.

Conform Statista, anul acesta în România sunt 13,5 milioane de utilizatori ai rețelelor sociale. Platforma de socializare cu cea mai mare acoperire publicitară a fost YouTube cu 13,5 milioane, urmată de Facebook cu 9,55 milioane de utilizatori.

Însă, potrivit unui raport Eurostat din anul 2020, țara noastră este pe ultimul loc în ceea ce privește utilizarea rețelelor sociale și a instrumentelor de marketing online în scop de business. Doar 33% dintre companiile din România folosesc aceste metode de promovare, comparativ cu o medie UE de 50%.

Așadar, focusul acestei cercetări este pus pe identificarea direcțiilor și provocărilor cu care se confruntă companiile românești în domeniul online. Rezultatele acestui studiu vor oferi informații detaliate despre schimbările care au influențat întreprinderile, precum și despre tendințele manifestate de consumatori în mediul virtual.

Chestionarul este destinat în principal antreprenorilor, oamenilor din mediul de afaceri și tuturor celor care gestionează o afacere în România. Cei care participă vor primi la finalul studiului un raport cu rezultatele și interpretarea lor.

Astfel, cei care doresc să susțină acest demers pot răspunde la chestionar accesând linkul următor: studiu Klain.

„Am demarat acest studiu din dorința de a vedea perspectiva antreprenorilor și managerilor referitoare la mediul online. Astfel, am urmărit să identificăm cât de mult folosesc aceștia platformele digitale ca instrumente de creștere a business-ului lor și cât de des identifică oportunitățile pe care ele le oferă pentru companiile pe care le coordonează.

În decursul celor peste 15 ani de când activez în domeniul online, am întâlnit companii care au crescut exponențial datorită capacității lor de a profita de avantajele pe care le pune la dispoziție mediul online. Această posibilitate dorim să o scoatem și în fața celor care nu au accesat încă o strategie de comunicare pentru a obține rezultate concrete.” a declarat Valentin Bolboacă, managerul agenției de marketing KLAIN.

Studiul include diferite aspecte ale prezenței digitale a companiilor, inclusiv strategiile de marketing online, utilizarea rețelelor sociale, impactul campaniilor de advertising, precum și eficiența canalelor de vânzare online.

Completând chestionarul, companiile pot aduce o contribuție substanțială la înțelegerea beneficiilor, dar și a provocărilor cu care s-au confruntat în procesul digitalizării. Răspunsurile vor fi tratate cu confidențialitate și vor fi folosite exclusiv în scopuri de cercetare.

Compania KLAIN este o agenție de digital marketing ce oferă servicii complete de comunicare și promovare online încă din anul 2007. Focusul agenției este de a ajuta firmele să genereze rezultate din prezența lor în mediul online, printr-un proces clar definit, folosind instrumente specifice de măsurare a rezultatelor obținute din acțiunile pe care le realizează