Sorin Câmpeanu dezvăluie cum se va lua decizia privind reînceperea școlii în format clasic

Elena Marinescu 08/01/2021 | 21:51 Ştiri
Sorin Câmpeanu dezvăluie cum se va lua decizia privind reînceperea școlii în format clasic

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunţat vineri seara că unul dintre indicatorii care vor sta la baza deciziei privind reînceperea școlii în format clasic după data de 8 februarie este și cel al elevilor care riscă să rămână fără mediile încheiate.

Raportarea pe care am cerut-o prin inspectoratele școlare, din fiecare școală cu privire la estimările elevilor aflați în dificultate în urma predării online. Cu alte cuvinte, sunt elevi foarte mulți care riscă să nu aibă mediile încheiate în semestrul întâi. Asta ar conduce la o gripare a unei părți din sistem.

Din aproape trei milioane de elevi, anul trecut, 15.000 de elevi nu aveau încheiate mediile în semestrul întâi. Sunt pierderi cu care ne-am obișnuit. Ce se adaugă peste 15.000 din raportarea pe care o vom primi este clar că sunt generate de predarea online și de criza sanitară”, a declarat ministrul Educației la postul B1TV.

Acesta a ținut să precizeze că nu este exclus niciun scenariu în ceea ce privește redeschiderea școlilor: “Nu excludem niciun scenariu, nici acela al prioretizării grădinițelor și a învățământului primar, nici acela al prioretizării zonelor care au înregistrat o rată de infectare mai mică, nici acela al prioretizării elevilor din clasele a 8-a și a 12-a care vor susține examenele naționale. Vom vedea”, a mai spus Cîmpeanu.

Vaccinarea profesorilor, condiţie esenţială pentru reluarea cursurilor

Întrebat despre scenariul redeschiderii școlilor, ministrul a precizat că deși această variantă este cea preferată după data de 8 februarie, ea va depinde de rezultatul raportărilor privind rata de infectare și a disponibilității profeorilor pentru vaccinare. În context, ministrul Educației a spus că important este ca personalul din învățământ să se vaccineze, deși acest lucru „nu reprezintă nicicum o obligație”.

Nu avem un rezultat cu privire la disponibilitatea personalului din învățământ de vaccinare. Sunt 340.000 de angajați în sistemul național de educație. Am lansat o interogare, așteptăm raportările numerice cu privire la disponibilitatea de vaccinare până la data de 15 ianuarie, ora 16:00. Acesta va fi rezultatul. Nu acele sondaje realizate pe eșantioane mici.

Deci, până în 15 ianuarie, ora 16:00 vom avea disponibilitatea de vaccinare a celor 340.000 de angajați din sistemul de învățământ. Precizez că disponibilitatea de vaccinare nu reprezintă nicicum o obligație de vaccinare. Dar pe baza acestui rezultat va putea fi pregătit numărul de doze, precum și ordinea, prioritatea acordată personalului din învățământ, prioritate care sunt convins că va fi corelată perfect cu importanța educației în România, cu deschiderea educației în regim clasic”, a explicat ministrul.

Potrivit acestuia, analiza va fi efectuată după jumătatea lunii ianuarie, „după ce vom avea date privind evoluția epiemideologică, rata de infectare în urma vacanței de iarnă, după ce vom avea o imagine mai clară asupra evoluției campaniei de vaccinare, după ce vom analiza și măsurile altor state aflate în situații similare, și nu în ultimul rând, după ce vom avea realitățile din sistemul de educație, pentru care Ministerul Educației a cerut raportarea estimată a celor care s-au aflat în dificultate cu privire la urmărirea procesului de învățare online.

Termenul este de 11 ianuarie. În cea de-a doua jumătate a lunii ianuarie vom face această analiză, iar decizia va fi luată în ultima decadă a lunii ianuarie, cu privire la redeschiderea școlilor în format clasic„, a spus Cîmpeanu.

Raportările oficiale, sub semnul întrebării

Ultimele raportări de astăzi, din sistemul informatic, mi-au arătat că avem 237.000 de elevi care nu au acces la internet și 287.000 de elevi care nu au avut acces la echipamente IT”, a spus ministrul Educației.

Va trebui să vezi în ce stadiu se găsește acel elev, nu ce s-a predat ci, ce s-a asimilat de către elevi. Ca să vezi lucrul ăasta trebuie să diagnostichezi pentru a ști unde să intervii. Ai nevoie de implicarea fiecărui cadru didactic. Ea trebuie să fie individualizată. Unii au pierdut mai mult, alții mai puțin”, a mai spus Sorin Cîmpeanu.

Întrebat dacă Ministerul Educației a reușit să distribuie toate cele 250.000 de tablete promise elevilor pentru școala online, Cîmpeanu a spus că acum au fost distribuite toate, dar asta nu înseamnă că au și ajuns la elevi.

Acesta a spus că a primit raportări din unele judeţe care susţin că, în proporţie de peste 90%, învăţământul online s-a desfăşurat fără probleme, ceea ce el nu crede. ”Mă bazez pe… insist pentru raportări reale, pentru că am văzut raportări din judeţe în care 92 – 96% s-a derulat perfect învăţământul online, lucru pe care am afirmat clar: nu îl cred.

Dacă ar fi fost să fie aşa, nu am mai fi avut acum nicio problemă şi de asta am cerut aceste raportări împreună cu cauzele care au generat un număr mare de elevi aflaţi în risc cu privire la neîncheierea situaţiei şcolare pe parcursul primului semestru”, a adăugat ministrul Educaţiei.