Rusia, China și Japonia, cei trei mari de la Răsărit

Mimi Noel 29/12/2016 | 13:09 Global
Rusia, China și Japonia, cei trei mari de la Răsărit

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Rusia, China și Japonia fac mișcări pentru a-și securiza anumite acorduri co­mer­cia­le, pe fondul semnalelor date de noua Administrație de la Casa Albă de a scoate SUA din TTP.

Cele câteva zeci de țări implicate în Tratatul Parteneriatului Trans-Pacific (TTP) au avut nevoie de șapte ani pentru a ajunge la un acord. Însă noul președinte ales al SUA, Donald Trump, a avut nevoie de o singură zi pentru a anula tot. Trebuie spus totuși că retorica sa profund anti-TTP, anti-Nafta și împotriva a tot ce în­seamnă exporturile chineze creează oportunități pentru puterile rivale care-și pot promova astfel propria agendă co­mer­cială, este de părere Hussain Rammal, lector în cadrul Școlii de Business Sydney din cadrul Universității Tehnologice.

China se conturează viitorul campion comercial al lumii, luând locul Statelor Unite. „În ciuda unui recul de dată re­centă, globalizarea rămâne forța impla­ca­bilă a vremurile pe care le trăim“, spunea premierul chinez, Li Keqiang, în ca­drul unei reuniuni cu omologii săi din Rusia și țările central-asiatice din 3 no­iembrie, unde s-a luat în discuție crearea unei zone de liber schimb. China se află în negocieri să formeze un bloc comercial asiatic, așa-numitul Parteneriat Economic Regional Cuprinzător (RCEP), care ar urma să includă Australia, India, Japonia, Coreea de Sud și Noua Zee­lan­dă, dar și zece țări din Asociația Nați­u­nilor din Asia de Sud-Est (ASEAN).

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Are o experiență de peste zece ani în jurnalism. A început la agenția națională de presă Rompres, iar în 2006 s-a alăturat echipei care se ocupa de ediția în limba română a publicației americane BusinessWeek. În 2007, a completat echipa de jurnaliști care pornea revista de afaceri Money Express. Domeniile acoperite au variat, de la retail la FMCG, farma, fonduri de investiții, fuziuni și achiziții, IT&C. A realizat interviuri cu cei mai proeminenți oameni de afaceri români, antreprenori locali, dar și cunoscuți oameni de afaceri străini, precum directorul executiv al Microchip, Steve Sanghi, sau fostul director executiv al Sony America, Michael Schulhof. Mimi Noel lucrează ca Account Manager la AMICOM din 2012. La NewMoney, se ocupă de subiectele internaționale.