România liberă. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc: Cursele interne ale Tarom și ale companiilor low-cost ar putea reveni pe Aeroportul Băneasa

NewMoney 20/03/2017 | 14:49 Ştiri
România liberă. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc: Cursele interne ale Tarom și ale companiilor low-cost ar putea reveni pe Aeroportul Băneasa

Din cauza supraaglomerării Aeroportului Henri Coandă Băneasa, cursele interne ale Tarom ar putea reveni pe Băneasa, de unde au fost mutate în 2001, prin decizia ministrului Transporturilor de la acea vreme Miron Mitrea. O spune, în exclusivitate pentru România liberă, actualul ministru, Răzvan Cuc.

RL: Un proiect prevede realizarea unei legături feroviare directe între Gara de Nord și Aeroportul Henri Coandă, cu tunel pe sub DN1. În ce stadiu se află acesta? Vom avea această legătură funcțională înainte de 2020, când Bucureștiul va găzdui meciuri de la Campionatul European de Fotbal?

Răzvan Cuc: Da, legătura va fi funcțională cel mai târziu în octombrie 2019, așa că vom avea temele făcute pentru Euro 2020. Prima etapă a proiectului presupune reabilitarea liniei ferate Bucureşti Nord-Mogoşoaia – halta Odăile, în lungime de 16,9 km, și construirea unei linii simple noi între Odăile şi Aeroport pe o lungime de 2,3 km, prin subtraversarea DN1. În fața aerogării va fi construit un terminal feroviar, care va fi legat de Terminalul Sosiri printr-un trotuar rulant. Deja a fost lansată procedura pentru revizuirea studiului de fezabilitate, iar lucrările vor fi făcute de CFR SA în regie proprie. A doua etapă se va întinde până în 2021 și presupune electrificarea liniei Bucureşti Nord – Odăile – Aeroport (19,3 km), extinderea liniei până la o staţie comună cale ferată/metrou care va duce în zona terminalelor. Pentru execuţia lucrărilor, cu o valoare estimativă de 97 milioane de euro, CFR SA va depune aplicație pentru accesarea de fonduri europene.

Citiți mai mult despre acest subiect pe România liberă.