Praktiker investește 8 milioane de euro anul acesta în remodelarea magazinelor. „Vrem și unități noi, în special în București”

Andreea Neferu 17/03/2017 | 16:06 Ştiri
Praktiker investește 8 milioane de euro anul acesta în remodelarea magazinelor. „Vrem și unități noi, în special în București”

Retailerul de bricolaj Praktiker, controlat de antreprenorul de origine turcă Omer Susli, investește aproximativ 7,8 milioane de euro anul acesta în remodelarea a 13 magazine din țară.

Compania a remodelat deja 7 magazine din rețea, ultimele fiind cele din Ploiești și Oradea, redeschise astăzi.

„Vrem să avem remodelate 20 de magazine până la finalul anului, din totalul de 27 de magazine din rețea”, a spus Mirela Ochiana, director de marketing al Praktiker.

Compania are în prezent 5 magazine proprii, iar restul de 22 de unități se află în spații închiriate. „Avem în plan să mai deschidem magazine noi, mai ales în București. Avem colegi care se ocupă de găsirea unor noi locații. Nu am cumpărat încă teren, dar sunt 3 loturi pentru care avem discuții. În București ne uităm către zone în care nu suntem deja prezenți”, a spus Susli. În acest moment, compania are unități în nord-est (Voluntari), sud (Vitan) și vest (Militari).

Praktiker a demarat anul trecut un proces de remodelare a magazinelor din rețeaua locală, după ce în 2014 lanțul de bricolaj a fost preluat de Omer Susli de la nemții de la Praktiker. În cazul unităților modernizare anul trecut, vânzările au crescut în medie cu 35% până la 60%, potrivit lui Susli.

Compania are trei tipuri de magazine în România, în funcție de suprafața lor netă de vânzare: cele mari (de tip A) au circa 8.500 de metri pătrați, cele medii (de tip B) 6.000-6.500 de metri pătrați, iar cele mici (tip C) – 4.000 de metri pătrați. Praktiker are un portofoliu de peste 40.000 de produse în magazine.

Susli estima recent pentru NewMoney că cifra de afaceri a companiei va crește cu 9% anul acesta, după un 2016 în care aceasta a crescut cu 5%, la circa 144 de milioane de euro, potrivit calculelor NewMoney.

Pe piața de bricolaj, estimată la 1,9 miliarde de euro anul trecut de compania de cercetare InterBiz Research& Consulting, Praktiker concurează cu jucători precum Dedeman, Hornbach sau Leroy Merlin.


FOTO: Andreea Neferu / NewMoney

A debutat în presa scrisă în urmă cu opt ani. În 2013, a absolvit cursurile programului de pregătire intensivă în jurnalism „Economic and Political Reporting from Southeast Europe”, organizat la Londra și la Berlin de agenția de presă Reuters, iar în 2015 a participat la cursurile școlii de vară Online and Multimedia Journalism, organizată de Deutsche Journalistenschule la Munchen. În 2013, a câștigat premiul „Florin Petria” pentru jurnalism economic, iar în 2015 a fost unul dintre laureații concursului Tânărul Jurnalist al Anului, secțiunea Economie. Anterior, Andreea a lucrat la Ziarul Financiar. În prezent, la NewMoney, Andreea acoperă din punct de vedere editorial domeniile construcții și imobiliare.