Piața serviciilor de training, alimentată de managerii care vor să-și țină angajații în firmă

Senica Micu 19/06/2019 | 13:17 Companii
Piața serviciilor de training, alimentată de managerii care vor să-și țină angajații în firmă

Perfecționare, învățare, liberă exprimare sunt doar câteva dintre ideile dezvoltate în ultimul timp de companiile locale de training, atunci când pun în piață programe care stimulează responsabilizarea angajaților.

Acest articol a apărut în numărul 67 (10 – 23 iunie 2019) al revistei NewMoney

Cât de mult investesc astăzi managerii în pro­priii angajați? Cum sunt vechii angajați pregătiți să facă față valului de programe care vin la pachet cu o tehnologie nouă? Ce anume din toată strategia de dezvoltare a unei companii are un rol decisiv în do­rința angajaților de a rămâne în echipă? Răs­punzând la aceste întrebări, jucătorii din piața locală a serviciilor de training, team building și consultanță în resurse umane – o piață estimată la peste 20 de mi­lioane de euro – își redefinesc afacerile și merg spre direcții noi, complementare.

„Suntem mult în urma Europei la inves­ti­țiile în educația adulților“, oferă o primă perspectivă Andrei Goșu, managing partner la Ascendis, cea mai mare companie de training și consultanță în domeniul dez­voltării organizaționale din România și Re­publica Moldova. Și nu se referă doar la seg­mentul de soft skills, în care compania este prezentă, ci la orice formă de training. „Ocupăm ultimul loc, la distanță mare de Macedonia de Nord sau Muntenegru. La celelalte țări, mai dezvoltate, chiar nu ne putem uita fără să ne scadă stima de sine. Asta spune multe despre felul în care ne raportăm la educație“, completează el.

În momentul de față, fie că luăm ca exemplu o companie de talia Ascendis, fie că urmărim traseul de dezvoltare al uneia mai mici, cum ar fi HPDI (Human Performance Development International), un lucru este clar: pasul către o nouă linie de business a fost făcut de fiecare dată por­nind de la o lipsă, de la „o nevoie“ a pieței.

TENDINȚE DE PIAȚĂ. La o privire de an­samblu, tendințele din 2018 se confirmă și în 2019 − cei mai mulți dintre clienții companiilor care oferă servicii de training și consultanță caută programe de dezvoltare a abilităților de leadership, de creștere a pro­ductivității și de customer experience. „Una dintre tendințele principale pe care le vedem anul acesta este o evoluție de la programele de training implementate ca intervenții punctuale către o abordare a pro­gramelor de training care au ca focus dezvoltarea echipelor (team development) și transformarea organizațională. Cele mai multe companii sunt foarte atente la integrarea competențelor digitale“, detaliază Andrei Goșu.

Ascendis, de exemplu, a continuat să in­tegreze în 2019 platforma digitală de microlearning Code of Talent, pe care a lan­sat-o anul trecut, când a atras 100 de companii și peste 2.000 de cursanți, având cea mai mare rată de creștere din grup. Anul trecut, compania a derulat peste 200 de programe de microlearning digital, pentru clienți din diverse domenii. Înființată în urmă cu 21 de ani, Ascendis estimează anul acesta afaceri de 9,4 milioane de euro, în creștere cu 10% față de anul trecut.

„Piața continuă să crească și tot mai multe companii devin interesate de serviciile de training, în special pe partea de comunicare, leadership, management de proiect sau gândire creativă“, explică și Petru Păcuraru, fondator și managing partner al HPDI, o afacere care se apropie de un milion de euro, anul acesta.

De altfel, microlearningul despre care vorbește Andrei Goșu a schimbat piața de training, revoluționând felul în care învață angajații. „În microlearning, dezvoltăm calupuri scurte și de impact, de trei până la șapte minute, module de training disponibile oricând și oriunde, pe orice device (computer, tabletă, telefon), care permit dez­voltarea accelerată a cunoștințelor și ap­titudinilor angajaților, cu costuri mult mai mici pentru companii“, punctează el. Iar cursanții preferă acest mod de instruire deoarece consumă mai puțin timp și le este disponibil exact în momentul nevoii de învățare.

Articol vizibil în întregime doar pe bază de abonament.

Senica Micu are o experiență de peste zece ani în presa de business. A scris pentru mai multe publicații, precum Forbes, Money Express și Capital, realizând interviuri cu lideri de companii și antreprenori. În paralel, a coordonat diverse proiecte editoriale și s-a implicat în organizarea unor evenimente. În 2011, a câștigat unul dintre marile premii ale concursului „Tânărul Jurnalist al Anului”, inițiat de Freedom House România.