Proprietarul Pescăriei lui Matei, cea mai populară cherhana de pe litoralul românesc, a lansat propria bere

Florel Manu 10/05/2018 | 13:10 Ştiri
Proprietarul Pescăriei lui Matei, cea mai populară cherhana de pe litoralul românesc, a lansat propria bere

După principiul „peștele înoată”, Matei Datcu, proprietarul Pescăriei lui Matei de la Agigea, și-a făcut propria marcă de bere pe care o vinde în restaurantul său de la malul mării.

Este vorba de o bere artizanală produsă în cantități mici de o microberărie din localitatea constănțeană Ovidiu. „Berea are 5,2 grade și este o befre nefiltrată”, spune Matei Datcu. Eticheta berii este personalizată și în centrul imaginii este prezentată caricatura lui Matei Datcu, care stă pe un scăunel de pescar și pescuiește o sticlă de bere din mare.

Berea a intrat din această primăvară în meniul Pescăriei lui Matei de la Agigea. Este o bere care costă 13 lei sticla de 330 de mililitri și se adresează unui public restrâns. Recordul de vânzări a fost înregistrat în minivacanța de 1 mai când au fost vândute circa 200 de beri.

Proprietarul microberăriei în care este produsă „Berea lui Matei” este un fost director al fabricii de bere Heineken din Constanța, Radu Chițu. Acesta a făcut împreună cu familia propria fabrcă unde produce de ceva timp marca de bere Cazino, destinată în special pieței din zona litoralului. Acum produce și „Berea lui Matei”, în cantități relativ reduse.

Citiți și: GALERIE FOTO Un pescar din Agigea face peste 8 milioane de lei pe an cu o cherhana și un restaurant la malul mării

Pescăria lui Matei a fost inaugurată în urmă cu patru ani și este acum unul dintre cele mai populare locuri de servit masa de pe litoral atât în sezon cât și în afara lui. Matei Datcu a absolvit Facultatea de Chimie Alimentară a Universității Dunărea de Jos de la Galați și a fost inițial inspector al Direcției Sanitar Veterinare.

În paralel cu slujba la stat a continuat afacerea de familie, o cherhana din Agigea care unde prinde și vinde pește către restaurantele din județul Constanța sau către magazinele pescărești. Din 2014, Matei a făcut propiul restaurant și a avut, în 2016, venituri totale de peste 2,5 milioane de euro.

Citiți și: Regele pescar: cine este tânărul care a reușit să transforme o simplă cherhana din Agigea într-un business de aproape 2 milioane de euro

Matei Datcu se trage dintr-o familie de pescari, preluând tradiția de la tatăl și bunicul lui. Tatăl lui Matei Datcu deține și balta Bugeac situată în localitatea Ostrov din Constanța. Peștele prins pe Bugeac, dar și din mare ajunge în depozitele cherhanalei familiei de la Agigea unde în cea mai mare parte este folosit ca materie primă pentru restaurantul de la malul mării, iar cantitățile excedentare sunt vândute către alți proprietari de localuri. O cantitate de pește este procesată de angajații lui Datcu și ajunge ca aperitiv în restaurantul de la Agigea.

Și cum majoritatea clienților simt nevoia ca după pește să guste și ceva licori bahice, Matei Datcu și-a comandat anul trecut propria marcă de vin, iar anul ăsta a venit și cu propriul brand de bere. Și se vând în paralel. Nu de alta, dar are balta pește. Și să nu uităm că „peștele înoată” și e nevoie mare de „udătură”.

 


FOTO: Laszlo Raduly / NewMoney

Cu o experiență de peste 20 de ani în presa românească, Florel Manu a debutat la Radio PRO FM, după care și-a continuat activitatea la mai multe trusturi media precum PRO TV, Antena1 și Antena3, Adevărul, The Money Channel. Acoperă domeniile retail, real estate și turism.