Parlamentul European adoptă noi reguli pentru informarea consumatorilor în urma revizuirii „directivelor pentru micul dejun”

NewMoney 11/04/2024 | 14:24 Fapt Divers
Parlamentul European adoptă noi reguli pentru informarea consumatorilor în urma revizuirii „directivelor pentru micul dejun”

Parlamentul European a aprobat pe 10 aprilie acordul politic provizoriu cu Consiliul European privind normele actualizate privind compoziția, denumirea, etichetarea și prezentarea anumitor produse alimentare „de mic dejun”, așa-numitele „directive pentru micul dejun”, cu 603 voturi pentru, 9 împotrivă și 10 abțineri.

Revizuirea „directivelor pentru micul dejun” își propune să ajute consumatorii să ia decizii informate și mai sănătoase cu privire la produse precum mierea, sucul de fructe, dulceața și marmeladele, se arată într-un comunicat de presă al Parlamentului European.

În special, noile reguli vor combate importurile de miere alterată din țările din afara UE prin etichetarea obligatorie și clar vizibilă a țării de origine și vor lansa un proces de creare a unui sistem de trasabilitate a mierii. De asemenea, va exista o etichetare mai clară cu privire la conținutul de zahăr din sucurile de fructe, precum și pentru conținutul minim de fructe din dulcețuri și marmelade.

„Astăzi am făcut un pas important în etichetarea originii produselor alimentare și am adoptat măsuri stricte de combatere a fraudei cu miere. Țara de origine trebuie să fie clar indicată pe etichetarea amestecurilor de miere. În plus, au fost stabilite standarde de calitate mai ridicate și a fost identificată necesitatea unui sistem de trasabilitate al mierii în UE. Aceste inițiative vor asigura că consumatorii sunt mai bine informați și că atât apicultorii, cât și consumatorii sunt mai bine protejați împotriva mierii alterate”, spune europarlamentarul austriac Alexander Bernhuber, membru în grupul Partidului Popular European.

Legea trebuie să fie adoptată acum și de Consiliul European, înainte de a fi publicată în Jurnalul Oficial al UE și de a intra în vigoare 20 de zile mai târziu. Țările UE vor aplica noile reguli la doi ani de la intrarea în vigoare a directivelor.

Revizuirea normelor UE de marketing pentru anumite directive de „mic dejun” a fost propusă de Comisia Europeană la 21 aprilie 2023 pentru a actualiza standardele actuale care au mai mult de 20 de ani.