O ”afacere sănătoasă”, curtată să se extindă în sistem de franciză în Londra și Miami

NewMoney 05/08/2019 | 17:05 Ştiri
O ”afacere sănătoasă”, curtată să se extindă în sistem de franciză în Londra și Miami

Ultimii ani au demonstrat că tot mai multe persoane sunt preocupate de o alimentație sănătoasă, ceea ce a mers mână în mână cu dezvoltarea unor afaceri în direcția aceasta.

”Din ce în ce mai mulți oameni – o creștere procentuală de aproximativ 30 % față de anii anteriori – apreciază importanța alimentației sănătoase și cunosc efectele nocive ale zahărului, ale aditivilor și ale conservanților. De asemenea, numărul persoanelor (mai ales în rândul copiilor) alergice la gluten și lactoză este în creștere și în România, motiv pentru care segmentul de mâncare vegană este tot mai căutat”, spune Andreea Al-Ioanii Măruță, care dezvoltă brandul Sublimmme (o afacere pe acest segment, prin firma Sublime Amrita) împreună cu Camelia Petruț.

Potrivit celor două antreprenoare, având în vedere creșterea semnificativă și accelerată a trendului vegan si preocuparea pentru o alimentație sănătoasă, mai multe companii din România, de la restaurante și fast-food-uri, până la marile supermarket-uri, au inclus deja opțiuni  și alternative specifice acestui segment. ”Acum putem alege de pe raftul unul supermarket între trei-patru brand-uri de lapte vegetal din cereale sau semințe, salam sau parizer vegan și alte mezeluri vegane, ciocolată vegană și chiar înghețată, aspect care acum trei ani era o raritate. În prezent putem gasi cateva companii, restaurante și fast food-uri cu specific complet vegan”, spune și Camelia Petruț.

În context, această orientare către o alimentație sănătoasă, implicit către regimul vegan este un trend care ar trebui asimilat de către companiile românești care își doresc să se alinieze cu cerințele mondiale de ”verde, sănătos și curat”.

”Consumatorul român din orașele mari, în special, este unul informat, precocupat de sănătate și de ce pune pe masa, acasă, sau ce mânâncă la restaurant si, de ce nu, doritor să fie în pas cu cerințele actuale de alimentație. Este și o chestiune de sustenabilitate, etică, precum și conștientizarea de a proteja mediul înconjurător și animalele. Însă atâta timp cât există cereri pe acest segment, intuim că tot mai multe companii vor introduce în ofertele lor și astfel de preparate. Companiile mari deja s-au sesizat, în majoritatea lanțurilor de retail putând găsi linii vegane proprii de lapte sau mezeluri ori semipreparate vegane”, punctează Andreea Al-Ioanii Măruță.

În dezvoltarea afacerii Sublimmme, antreprenoarele s-au inspirat din stilul de viață personal, fiind vegetariene de peste 12 ani, iar în ultimii trei ani făcând ușor trecerea către vegan. ”Am dorit să oferim oamenilor o hrană sănătoasă, fără ingrediente de origine animală, fără zahăr, făină, conservanți și aditivi. (…) În urma unui research consistent de piață, am intuit necesitatea dezvoltării nișei deserturilor fără zahăr, deși am simțit și potențialul pericol al unui target relativ mic pe piața locală”, adaugă Camelia Petruț.

Așa au început în urmă cu mai bine de trei ani să dezvolte un concept al torturilor raw-vegane, care deși era cunoscut, nu era încă atât de popular în România. Mai mult, datorită cererii și al trendurilor din afară, în urmă cu un an au deschis și un restaurant vegan în Centrul Vechi, în prepararea produselor inspirându-se și din bucătăria restaurantelor vegane din întreaga lume: America (Miami, New-York), Asia (Thailanda), Indonezia (Bali), dar și multe țări din Europa în care segmentul vegan este mai bine dezvoltat (Anglia, Germania).

”Ne dorim să mărim gama de produse și pe partea de bucătărie vegană și să extindem gama de prajituri în mai multe locații partenere din Bucuresti și chiar în mall-uri. De asemenea, deja am primit cereri pentru extindere în sistem de  franciză în Cluj, Londra și Miami”, conchide Andreea Al-Ioanii Măruță.