Nicuşor Dan a bătut palma pentru achiziţia de 100 de troleibuze noi în București

Elena Marinescu 18/04/2023 | 19:18 Ştiri
Nicuşor Dan a bătut palma pentru achiziţia de 100 de troleibuze noi în București

Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, a anunţat marți că s-a înțeles cu reprezentanţii firmei Solaris să livreze cele 100 de troleibuze anticipat faţă de graficul propus iniţial în procedura de licitaţie. 

Troleibuzele vor putea fi livrate în primul trimestru al anului viitor, în intervalul ianuarie – martie, faţă de martie – octombrie 2024, cum era stabilit în contract.

„Cele 100 de troleibuze, achiziţionate cu fonduri nerambursabile de la Fondul de Mediu, vor avea 12 m, podeaua complet coborâtă, spaţiu destinat cărucioarelor pentru persoane cu dizabilităţi, vor fi dotate cu computer de gestiune management vehicul cu funcţii GPS, sistem de informare audio-video, aer condiţionat şi au o autonomie minimă de 20 de km.

Garanţia funcţionării va fi de minimum 300.000 km de la data punerii în exploatare sau minimum 5 ani”, a precizat Nicușor Dan, într-o postare pe Facebook.

Troleibuze monitorizate prin GPS În decembrie 2022, Primăria Capitalei și compania Solaris au semnat contractul pentru achiziţionarea a 100 de troleibuze cu fonduri nerambursabile de la Agenţia Fondului pentru Mediu, în valoare totală de 290 de milioane de lei plus TVA, potrivit Agerpres.

Troleibuze similare circulă deja în Târgu Jiu

Directorul Solaris, Eugen Daniel Ciolan, declara că firma este prezentă şi în alte oraşe din România – Ploieşti, Mediaş, Braşov, iar troileibuze similare celor care urmează să fie livrate în Bucureşti circulă deja în Târgu Jiu. El sublinia că firma poloneză nu a avut întârzieri în ceea ce priveşte livrările, iar majoritatea furnizorilor pe care se bazează sunt europeni.

„Troleibuzele au Wi-Fi, încărcare USB, sunt monitorizate în permanenţă, au camere video, monitoare interioare. Fabrica monitorizează în permanenţă buna funcţionare a fiecărei maşini.

(Troleibuzul) e omologat, practic. Noi deja am livrat la Târgu Jiu nişte troleibuze asemănătoare, tot 20 de kilometri autonomie, tot 12 metri. Deci, practic, noi nu o să facem decât o mică extensie pentru ceea ce este foarte specific troleibuzului de Bucureşti. Dar, omologarea în sine există deja”, explica el.

Autonomia de 20 de kilometri îi va permite troleibuzului ca, în cazul în care linia va fi blocată sau se va întrerupe alimentarea cu energie electrică, să îşi continue drumul pe un alt traseu.

Cum va face STB distribuţia noilor vehicule

Directorul general al Societăţii de Transport Bucureşti (STB), Adrian Criţ, preciza că troleibuzele vor fi distribuite în toate cele patru depouri – Bujoreni, Berceni, Bucureştii Noi şi Vatra Luminoasă – şi vor circula pe toate liniile existente.

„Dat fiind că sunt prevăzute cu acea autonomie de 20 de kilometri, vom avea posibilitatea de a tranzita centrul Capitalei şi de a racorda cele patru reţele existente, astfel încât să putem crea diagonale, ceea ce ne permite pe viitor să aducem un grad de satisfacţie superior călătorilor”, indica el.

Aceste troleibuze vor înlocui modelele Astra Ikarus, care au fost furnizate în anii 1996 – 1997. Sistemele de tracţiune vor permite o reducere a consumului de aproximativ 25%.