Narada împreună cu Smiley și HaHaHa Production lansează un manifest pentru Educație

NewMoney 25/06/2021 | 17:11 Ştiri
Narada împreună cu Smiley și HaHaHa Production lansează un manifest pentru Educație

Ultima zi de școală dintr-un an ratat de peste un sfert de milion de elevi reprezintă prima zi a unei mobilizări inițiate de Narada, o campanie în Educație, la nivel național, căreia i s-au alăturat Smiley și artiști ai HaHaHa Production.

Potrivit unui comunicat de presă, comunitatea de peste 300.000 de „angajați virtuali” de pe Facebook ai acestora este implicată într-o acțiune prin care artiștii se pun în slujba unei urgențe sociale semnalate de Narada încă din primăvara acestui an: necesitatea de recuperare a materiei pierdute în perioada când copiii din comunitățile defavorizate nu au avut acces la școala online. Astfel, Narada lansează pe 12 iulie prima platformă dedicată educației remediale, care poate fi accesată gratuit de toți elevii.

Smiley și artiștii HaHaHa Production –  printre care Sore, Feli sau Dorian – declanșează „campania celor 300.000”, prin care își mobilizează colegii, dar și societatea civilă să doneze pentru Educație și să sprijine inițiativa Narada.

Donațiile obținute vor fi folosite pentru a oferi acces gratuit pe platforma de educație remedială care se va lansa pe 12 iulie și de care vor beneficia elevii claselor 0-8 din comunitățile vulnerabile din toată țara.

Vacanța de vară reprezintă o perioadă critică în care poate fi recuperată materia pierdută în timpul pandemiei. Ca urmare a întregii situații legate de pandemie ân rândul școlilor, abandonul școlar a crescut la toate nivelurile de învățământ, potrivit rapoartelor oficiale. 4 din 10 copii din mediile defavorizate nu au participat deloc la cursuri, ceea ce creează un decalaj la nivel de cunoștințe de până la 2 ani față de cei care au frecventat cursurile.

Analfabetismul funcțional în România se ridică deja la un îngrijorător procent de 44%, conform testelor PISA, iar abandonul școlar are costuri sociale de 1 până la 2 milioane de euro, pe întreaga durată de viață a unui tânăr care abandonează timpuriu școala. Astfel, perioada vacanței de vară este aleasă strategic pentru ca până la începutul noului an școlar diferențele de nivel de pregătire între elevii de aceeași clasă să fie ameliorate.

Obiectivul concret al campaniei naționale inițiate de Narada și susținută de Smiley și artiștii HaHaHa Production este unul ambițios – până la toamnă, la începutul noului an școlar, 100.000 de copii să poată fi sprijiniți să recupereze materia pierdută în pandemie.