Moody’s a îmbunătăţit perspectiva pentru ratingul Renault la „stabilă”

Andrei Dumitru 18/11/2022 | 10:44 Ştiri
Moody’s a îmbunătăţit perspectiva pentru ratingul Renault la „stabilă”

Agenţia de evaluare financiară Moody’s Investors Service a anunţat vineri că a decis să îmbunătăţească perspectiva pentru ratingul constructorului auto francez Renault, de la „negativă” la „stabilă”, pe fondul perspectivelor de îmbunătăţire a profitabilităţii ca urmare a planului său strategic, informează agenția Reuters, citată de Agerpres.ro.

De asemenea, Moody’s a confirmat ratingul „Ba2” atribuit Renault, care în opinia agenţiei de evaluare reflectă poziţia Renault drept unul dintre cei mai mari producători auto din Europa, cu o poziţia competitivă solidă în Franţa şi o bună diversificare geografică, recentele lansări de noi modele şi poziţia sa avansată în domeniul vehiculelor hibride şi electrice, precum şi lansarea planului strategic intitulat „Renaulution”, care îşi propună să îmbunătăţească profitabilitatea şi fluxul de numerar.

„Modificarea perspectivei la stabilă reflectă îmbunătăţirea profitabilităţii Renault în prima jumătate a lui 2022 şi aşteptările referitoare la noi îmbunătăţiri ca urmare a punerii în aplicare a planului strategic Renaulution”, a informat vice-preşedintele Moody’s, Matthias Heck.

La începutul acestei luni, Renault a anunţat o revizuire a planului strategic Renaulution, lansat pentru prima dată în ianuarie 2021. Conform noului plan, compania intenţionează să îşi modifice structura organizaţională şi să separe activităţile din domeniul vehiculelor electrice, într-o divizie denumită „Ampere”, de cele cu motoare pe combustie. Noua structură va fi implementată treptat, începând din 2023, şi va îmbunătăţi opţiunile de finanţare pentru grup, ceea ce în general este un element pozitiv pentru rating, subliniază Moody’s.

Pe parcursul următoarelor 12-18 luni, Moody’s se aşteaptă ca marja de profit operaţional a Renault să continue să se îmbunătăţească până la aproximativ 2% să genereze un flux pozitiv de numerar de ordinul sutelor de milioane de euro şi să reducă raportul datorie/EBITDA până la aproximativ 4x la finele lui 2022.

Renault Group se bazează pe complementaritatea celor 5 mărci ale sale – Renault – Dacia – Lada – Alpine şi Mobilize – şi propune clienţilor săi soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare. Prezent în peste 130 de ţări şi având peste 170.000 de salariaţi, Grupul a vândut 2,9 milioane de vehicule în 2020.